fredag 16 december 2011

Fredagsmys

Hej alla fina läsare.

Idag var jag tillbaka på jobbet igen, efter en del jobb så kände jag mig inte så bra. Blev väldigt yr och illamående. Bet ihop och klarade av dagen/kvällen med nöd och näppe.

Gick direkt till affären när jag kom hem, handlade lite gott. Bestämde mig för att göra en sallad då jag fastnat för det. Har sen några veckor tillbaka slutat äta sötsaker i alla dess former. Idag när jag var hemma hos Marie-Louise på kaffe innan jobbet så ställde jag mig på vågen och trodde inte mina ögon. Blev så lycklig, -7 kg av att bara sluta med sött. Är otroligt stolt över mig själv och nu fick man en rejäl kick att fortsätta. Bara det att idag bestämde jag mig för att festa till det, köpte lite coca cola, chips och dipp. Tycker jag är värd det, man ska ju faktiskt unna sig ibland men man måste sätta gränser också och det har jag gjort nu. Jag har kämpat emot min vikt och övervikt i många många år, ja nådde mitt mål och lite till för många år sedan. Något hände dock och jag spårade ur och förlorade allt det jag kämpat för. Att gå ner i vikt är lättare än att sedan behålla den, det krävs nog mer än bara träning och kost. Ibland kan en psykolog vara bra, någonstans hos oss alla som kämpar mot övervikt finns det en anledning till att man blivit så stor. Jag är ju inte i någon farlig övervikt men lite för mycket finns det allt på mig som jag vill bli av med och jag ska lyckas. Bara man vill och kämpar så kommer det gå!

Salladen blev riktigt god, mumsade och njöt.

Salladen innehöll:
Salladsmix, räkor, tomater, gurka, rödlök, fetaost, oliver och soltorkade tomater. Toppad med lite Rhode Island dressing. Riktigt gott och att rekommendera. Ligger nu i soffan och är såååå mätt. Halvkollar lite på Inside Man som går på 3:an. Zappade lite nu och såg att Titanic går på Tv4 Film, ska nog kolla på den då det var väldigt längesen. Har fodralet här hemma till den men själva filmen är borta, så typiskt.

Äntligen i mina händer!

Medans jag låter Titanic rulla på tvn så ska jag göra det jag längtat efter, som ni kan se på bilden ovan. Hade lite tid över när jag slutat i väntan på bussen så jag gick in på Ica Maxi för att köpa mama-tidningen där det är en intervju och underbart fina bilder med min fina förebild Laila Bagge Wahlgren, ni som följer bloggen och känner mig vet ju det men för er nya så vet ni nu och kan läsa mer om vad hon är för mig under etiketten Laila Bagge Wahlgren. Så nu ska jag puffa till kuddarna, dra filten över mig och bara njuta.
Vill önska er alla en underbar helg och en fortsatt mysig fredagskväll.

All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Du är duktig du :-)
Salladen såg himla god ut.
Trevlig läsning :)
Kram

Malin Jonasson sa...

Tack och det är du med ;-)
Salladen var supergod kan jag säga, enkelt men såå gott.

Kramar.