lördag 3 december 2011

Idol 2011 i Göteborg !!

Hann inte att blogga nått idag på dan innan kvällens höjdpunkt. Min älskade och bästa vän Jessica ersatte min systers plats som låg hemma i soffan med lunginflammation och höll utkik efter sin syster i rutan. Såg ett inlägg av henne på facebook där hon skrev: Kul att veta, om jag inte skulle vart sjuk så skulle jag sitta och kolla på Idol live nu. F*n också. Lite fula ord det sista men jag förstår hennes frustration.

Har haft en fantastisk kväll med massa bra musik, underbart tryck i arenan. Platserna vi hade vart så otroligt bra och det va värt varenda krona kan jag säga. Både för platserna och upplevelsen där live och inte hemma i soffan. Förstår till 100% att juryn älskar sitt jobb och de dem gör. Hade vart ett drömjobb för mig och jobba med en sån grej. Vi satt precis bredvid juryn på Anders Bagges sida och han heja på oss/dem som satt runt omkring och var hur söt och snäll som helst. Fick lite ögonkontakt med Laila, som det kändes i alla fall. Här kommer ett klipp när juryn kommer in och ska inta sina platser. Första gången jag ser Laila och blev glad, varm i hjärtat och väldigt förväntansfull över om jag skulle få chansen att träffa henne öga mot öga, tacka henne och krama om henne. Här kommer klippet:

video

Kvällen flöt på bra och det var otroligt roligt, jag är hur nöjd och överlycklig som helst. BÄSTA fredagen på HUUUUUR länge som helst, mest pga att jag fick träffa min största och ända förebild som betyder mycket för mig. Skulle inte ta i om jag säger ALLT !! Många kom före, man knuffades undan, intervjuer kom emellan och sen vips så skulle hon föras bort till Idol extras lilla plats i studion och då tänkte jag nu är det kört. Efter hon vart där gick hon upp på stora scenen, ännu mer intervjuer. Kom sedan fram till scenkanten och jag stod låååångt bak och tänkte nej nej nej, jag kommer aldrig hinna fram eller komma fram. Hittade en lucka där åh en lucka till och vips så stod jag inte mer än 1 meter ifrån henne, hjärtat började slå och de for runt i mitt huvud "shit, jag kommer få träffa henne, tacka henne, prata med henne, ta kort ihop med henne" om jag bara tog tag i det och till slut så fick jag ögonkontakten.

Jag: Hej! Vill bara ge dig en kram, tacka dig för att du är en sån fin människa
och en underbar blogg som jag följer.
Laila: Tack, vad snällt sagt (tror jag hon sa) Följer du min blogg?
Jag: Aa det gör jag, brukar avsluta kommentaren med / En trogen läsare !
Laila: Aha okej, men har du inget namn? Står det bara så?
Jag: Nej, jag heter Malin Jonasson.
Laila: Jaha, ja men då känner jag igen dig och vet vem du är. Vad roligt!
Jag: Vad kul, kan jag bara få ta en snabb bild med dig?
Laila: Självklart får du de.
Klick klick
Laila: Har du haft en bra kväll?
Jag: Ja den har vart jätte bra.
Laila: Vad bra, tack så mycket och ha det så bra.
Jag: Tack så jätte mycket och ha det bra du med.

Tror ni att jag var uppe i varv, nöjd och överlycklig att få träffat och pratat med denna underbara kvinnan som jag ser upp till så otroligt mycket. Kunde inte tänka på nått annat på vägen hem, orden vi sa till varandra går runt i mitt huvud hela tiden, kanske låter helt desperat osv men det har med hur mycket hon hjälpt mig gå igenom i livets tunga och svåra stig och hur mycket hon betyder för mig och nu har jag äntligen fått tacka henne och krama om henne. Världens bästa och finaste förebild, bättre kan det inte bli. Vill tacka dig så för att du tog tid för mig, det betyder så mycket för mig och kommer aldrig glömma det
och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi ses nån mer gång.
TACK LAILA <3 ALL KÄRLEK OCH MÅNGA KRAMAR TILL DIG FINA LAILA <3

Jag och fina Laila <3

En bild säger mer än tusen ord, lite synd att den blev så suddig och minen på mig är inte den vackraste men handen gick som ett asplöv och det var väldigt mycket känslor i kroppen som pågick och det är nog därför minen blev som den blev. Är i alla fall världens stoltaste och gladaste för denna bild och mötet med henne. Kommer leva länge på detta ska ni veta.

Mer bilder från kvällen får bli imorgon, är väldigt trött och har sån huvudvärk nu så ska krypa ner under täcket. Sova gott kommer jag garanterat göra innan jag smält alla kvällen intryck och känslor som snurrar runt i huvudet och magen som pirrar. Ville mest dela med mig av detta mötet med Laila som jag drömt och längtat efter så mycket. Hoppas du läser Laila, menar vart ända ord, du är värd alla fina ord och all kärlek så sug bara in det och ta åt dig för det finns ingen så fin och underbar som du.
Alla borde få ha sin egna Laila Bagge Wahlgren den saken är säker !!!

Världen lyckligaste och nöjdaste tjej hälsar er ALLA god natt och sov gott.

MALIN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad fint skrivet, tack snälla Malin. Eftersom jag läser alla kommentarer så är det kul att få ett ansikte på en så trogen läsare som du är. Det var jätte kul att träffa dig.
Kram Laila

Malin Jonasson sa...

Det värmer att du läser alla kommentarerna och Tack själv för allt fint. Roligt att du tyckte det var kul att ses, tro mig det var jätte kul att äntligen få träffa dig också.
Kram Malin