tisdag 27 november 2012

Rinner bort

Hej mina fina läsare.

Tror jag minsann rinner bort snart, det har inte gjort annat än regnat, regnat och regnat lite till. Är så himla trött på det, hade hellre sett en strålande vintersol och snö som ligger på backen och glittrar. Tyvärr är det ju ganska sällsynt här i Göteborg/Västkusten, allt regnar oftast bort vilket är så tröttsamt.


Gick ju till jobbet idag och kände att kroppen var helt slut efter all magont igår men hade inget ont. Hade vart på jobbet nån timma så kom det helt plötsligt tillbaka och blev väldigt illamående, utan värktabletter och allt. Sen så hände en sån sak som man bara inte orkar med när man har ont och är lite extra känslig, tappade ut yoghurt med frysta bär över golvet så det skvätte lite här och där. Utan att tänka mig för kom dem fulaste orden ut ur munnen på mig och jag brast ut i tårar, kände bara hur jag ville lägga mig ner och inte finnas.


Inte riktigt det man önskar ska hända, massa kladd och klet.

Med en mycket jobbig smärta i magen fick jag lägga mig där på golvet och torka upp all yoghurt, efter många om och men fick jag bort det. Jag tänkte att ja får stå ut med det men efter ett tag gick det inte så smsa min mor om hon kunde köpa med sig tabletter och komma till jobbet med (hon bor ca 3 minuter med bil ifrån mitt jobb). Som tur va så började det sakta men säkert släppa i magen efter jag tagit tabletterna men kände nu i efterhand att jag skulle stannat hemma idag också men hade inte samvete till det.

Som jag längtat hela dagen så ligger jag äntligen "hemma" (fortfarande där jag är inneboende) i min säng med ett kallt glas coca cola och några chips som blev över från tacosen i lördags. Det börjar närma sig nu tills jag är inne i lägenheten helt och hållet, längtar som bara den. Att få packa upp alla lådor, kommer nästan inte ihåg vad jag har och det mysigaste är att jag får inreda med all mysig julbelysning.

Kom just på att jag glömt att berätta, som ni vet träffade jag ju Laila i lördags som jag skrev om i inlägget Bästa dagen på länge. Blev så glad när jag läste Laila´s blogg där hon skrivit om när hon träffat mig, lägger upp en direkt länk till det inlägget Laila´s blogg. Ni ska bara veta att det värmer så otroligt mycket att någon man ser upp till så mycket, lägger märket till en och visar att hon bryr sig. Det gör henne till den bästa och ända förebilden för mig, har hellre bara en äkta än många ytliga och falska. Tack Laila för att du är du!

Fina fina Laila och jag!!

Nu ska jag mysa ner mig i sängen ordentligt och försöka komma till sömns tidigare i hopp om att känna mig mer pigg imorgon. Jag hoppas ni alla haft en bra dag och får en fortsatt bra vecka.


All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

2 kommentarer:

Marie sa...

Gaaah det där med yoghurt och bär hände här hemma i morse...så himla jobbigt när man har en "trött" morgon... :(

Malin Jonasson sa...

Marie:
Ja jag håller med dig, man blir nästan ännu tröttare och så börjar man gråta för man bara inte orkar. Det är så frustrerande....

Jag hoppas din dag går i bättre fotspår och du får en bra dag.

Kram