måndag 21 januari 2013

Arbetsförmedlingen och BRIS

Hej mina fina läsare.

Blev en mer fullspäckad dag än jag tänkt men skönt på ett sätt. Började morgonen med att åka in till stan och återinskriva mig hos Arbetsförmedlingen, måste säga att jag hade sån ångest för detta. Gillar det inte och gör fortfarande inte, det finns många anledningar till varför men dem kan vi ta en annan gång.




När jag var klar gick jag över till backaplan som ligger precis bredvid, ett shoppingcenter kan man säga fast utomhus. Där hade jag planerat sen tidigare på morgonen att möta goa Karolina och lilla H. Var riktigt skönt att träffa och umgås med dem då det var ett tag sen (detta är ju en del av familjen som jag bodde hemma hos i nästan ett år och dem är ju mer eller mindre som min familj fast en bonusfamilj kan man säga), fick en god och behövande kram av dem båda. Vi kollade massa affärer sen åkte vi till Ica Maxi för att panta burkar och handla lite mat. Min shopping blev bröd, skinka, juice och värmeljus.


Karolina drog det stora lasset medan lilla H bestämde sig för att dra sin flaska till stacken haha, hon hjälpte ju i alla fall till det är huvudsaken tycker jag.



Väl vid pantmaskinen bildades det ett riktigt teamwork!!

Lilla H körde loss i en bil inne i affärer, rätt så kul dessa kundvagnar då det underhåller dem små rätt bra om man är själv och ska handla kan man alltid fjäska med en bilkundvagn hehe.



Medan mamma Karolina lämnade vagnen satt jag och lilla H i bilen och väntade, vi pratade om hennes fina pärlor som hon köpt, till vem och vad hon skulle pärla när hon kom hem.


Nu bar det av hemåt där det väntade en god kopp kaffe och fika i det Sandrosiska hemmet, måste säga att det var riktigt skönt och behövligt med Sandros-häng idag, denna familj är nog den underbaraste jag vet som vandrar på denna jord, älskar dem så och gillar att vara hos dem. Jag och lilla H pärlade halsband till lillebror Axel och storasyster Ebba, även jag fick ett super fint halsband. Kärlek runt halsen!



 Hon är så underbar lilla H, helt unik!

I julas så fick ju jag julklapp av familjen varav en jag faktiskt redan hade så dem bytte och köpte nytt så idag fick jag den och det var små miniformar som man kan göra portionsrätter i såsom paj mm. Blev otroligt glad för såna här har jag tänkt köpa flera gånger, har exakt dessa fast i en stor också så nu matchar dem.

Varför min hand är med är för att visa för er hur små dem är.


 Visst var dem fina? Jag älskar dem och längtar tills jag får använda dem.

Efter en underbart mysig dag med dem så var det dags för mig att åka på BRIS-kurs, Claes (pappa Sandros) skulle också dit så vi åkte ihop, det var en kurs som Hönö IS (våran hemmaförening hade fixat för oss ledare) jag är ju ledare i en grupp med F03/04 som spelar handboll. Det var en mycket givande och intressant kurs får jag säga, att bolla massa perspektiv med olika personer gav en del.

Kom hem vid 21.00, värmde wooken från igår och vilade ögonen på teven. Fixade med disk och lite annat efter, även ställt fram resten av alla flyttlådor som en tjej kommer och hämtar imorgon, ska bli så skönt att ÄNTLIGEN bli av med dem, så trött på att se dem nu. Nu tänker jag sjunka ner i soffan och kolla klart på The Killing som går på Tv4 sen kommer jag nog somna gott. Sov gott där ute!



All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: