måndag 7 januari 2013

Återhämtning

Hej mina fina läsare.

Ja jag är i full gång att försöka återhämta mig efter dessa 4 dagar som innebär jobb i 24/7. Kan säga att jag somnade som en stock igår. När jag kom hem så gjorde jag i ordning här hemma lite, tog en dusch sedan bänkade jag mig framför teven med kvällsmat och mys. När jag ätit upp så tog jag mig ett glas vitt vin och smaskade på lite chips och dipp till en film, kände mig mer än värd det.


Bara det att det tog inte mer än ca 1-2 minuter innan jag satt med vinet i handen och somnade till och från. Till slut gav jag upp och stängde av filmen, dukade bort allt och kröp ner i sängen. Sov från 21.00 - 10.00 idag i ett sträck och kunde nog sovit mer om det inte var för att jag skulle jobba.
Jag var absolut helt slut som människa!!

När jag gick upp idag så kände jag bara hur kroppen skrek efter mer sömn men jag fixade lite och sedan satte jag mig med en stor varm kopp te framför teven innan jag åkte till jobbet. Väl på bussen till jobbet så somnade jag från att jag satte mig tills jag var framme på jobbet, inget med mig ville komma igång idag. Gick som en zombie på batteri, och prata kunde jag knappt heller utan att jag snubblade på orden hela tiden haha. Är mycket glad över att denna dagen är över och jag snart kan krypa ner i sängen igen, har världens spräng huvudvärk med så får se hur jag mår imorgon. Här får ni lite bilder från cupen jag jobbade på. God natt och sov gott alla, var rädda om er och ta hand om varandra. Puss!

Vi började ju på Onsdag och då kom alla varor, bland annat alla drickor.




På torsdag var det dags och vi startade cupen med mini handbollen, redo och laddad.


Allt gick mycket bra på mini handbollen, tror vi var klara runt 21.00 och då åkte några och köpte pizza till oss alla, kan säga att det aldrig vart så gott med pizza haha. Vi smaskade och åt sedan började vi förbereda inför den stora dagen då självaste cupen för resten av ålders klasserna. Personerna som är med på bilderna, vissa av dem är ledarstaben (vi som hade hand om cupen och planerade den).




När vi väl var klara så åkte jag med Jessica hem, (Jessica är hon i röd tröja på bilden ovan). Jag fick sova hos dem natten mellan torsdag-fredag för vi hann inte köra sakerna till hallen jag behövde för att sova där. Tog en dusch när vi kom till deras, sen drack vi varsitt glas champagne efter det gjorde söta Lisa en mycket fin fläta på mig som jag kunde ha hela dagen efter vilket var skönt. Sen var både jag och Jessica mycket redo för sängen efter att jobbat från 10.00 - 23.00, man blir rätt trött.



 På fredag började allt bra och så fortsatte det att rulla på hela helgen tills det tog slut. Jag kollade mycket på Lisa´s och Matilda´s matcher, mina små tjejer som jag håller kärt. Det blev tyvärr ingen medalj för nått av lagen men dem gjorde sitt bästa och hade kul vilket var huvudsaken tycker jag.



Jag kände mig på tipp topp hela tiden och hade mycket roligt denna helg, många man kände var där och kollade eller jobbade, det var en god stämning hela helgen.



Här hänger jag med mina fina och söta tjejer, Lisa och Matilda. Här inne hade vi vårat sekretariat, här hade vi vy över hall A sen efter den ligger det två till vid namn B och C. Härifrån styrde vi alla resultat och kommunikation med systemet för cupen, detta rummet är annars till för våra klubbmedlemmar, här kan man spela spel och hänga, göra läxor och umgås. Ett riktigt fint rum får jag säga, här sov även jag från fredag-söndag, då dagarna och nätterna blev långa var det meningslöst att åka hem det var även några andra som sov här så jag var inte helt själv med hade detta rummet för mig själv då jag var ensam tjej.




Där ligger tjejerna i min säng som jag sov i och ni ser ju vilken utsikt man har över hall A. Jag hade radat upp i ordning alla priser för A-finalerna, såg riktigt mäktigt ut får jag säga sen gjorde jag Lisa sällskap i sängen som hade ont i magen, vi kollade på en spännande match härifrån.





Det var alla bilder jag hade från cupen, hade så mycket annat att tänka på så man hann liksom inte med allt det där som man oftast gör som att ta en bild eller så haha. Men ett filmklipp kommer här från en mycket spännande match, riktigt roligt att höra hur alla hejar och stöttar sina lag.


Vi fick en väldigt fin bukett med tulpaner för allt jobb vi lagt ner, tycker det var väldigt fint att tänka på oss som gjort allt grov jobb före, under och efter cupen. Nu står dem och slår ut fint i köket.


Nu tänker jag krypa ner i sängen så jag kan få dem sömn min kropp skriker efter, jag hoppas ni alla haft en bra dag och veckan fortsätter så, jag längtar extremt mycket efter helg och vila.




All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: