söndag 20 januari 2013

Kyckling wook

Hej mina fina läsare.

Promenaden tidigare idag var mycket uppfriskande och givande, kände att ja åtminstone fick lite energi. Såpas mycket att efter jag handlat promenerade hem till min Jessica på fika, hon bor ju på Öckerö och jag på Hönö, öarna ligger precis bredvid varandra fast med en liten bro som håller ihop dem.








När jag kom hem sen blev det en wook, den blev riktigt god och jag är lite stolt. Är väldigt enkelt att göra detta. Det ni behöver är kyckling, nudlar, grönsaker och Hoi Sin sås (eller valfri sås). Jag steker upp grönsakerna så dem blir mjuka, under tiden skär jag upp kycklingen i bitar sedan steker jag upp den så den får en fin stekyta, jag häller sedan över grönsakerna i kycklingen och tillsätter Hoi Sin såsen så får det puttra ihop sig under tiden jag kokar ihop nudlarna. Jag slår av vattnet i nudlarna men sparar lite och tillsätter kryddpåsen man får med nudlarna (smak kyckling) sedan slår jag över nudlarna i wooken och rör ihop det till en härlig blandning och vips så var det klart, snabbt och enkelt.





Nu ska jag fortsätta mysa med mina ljus här hemma och snart blir det lite chips och film då jag inte fick i mig en sak till igår efter tacosen så det får bli chips idag istället. Jag hoppas ni alla haft en bra helg och att veckan som kommer blir bra och er till lags. Önskar er en fortsatt bra söndags kväll.





All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: