tisdag 22 januari 2013

Kyrkan

Hej mina fina läsare.

Var minst sagt uppfriskande på promenaden förut. Fick ut mina klisterlappar med mitt namn och adress på så nu sitter dem fint på brevlådan och brevbäraren kan lägga posten rätt.



Som jag sa, det blev en god kopp kaffe och fika med Karolina och Gunnel. Vi pratade om allt möjligt och det är alltid lika givande att samtala med dem, dem är bra roliga och lite tokiga haha. Med tanke på att min ljuständare tagit slut så fick jag massa tändsticksaskar av dem med en fin text på. 

Fina Karolina

Fina Gunnel





Kyrkan har en väldigt stor betydelse för mig och det kom när jag hade konfimerat mig, det var så jag lärde känna Karolina som är präst och Gunnel som är diakon (tror det heter så). Jag var 14 år och det var då mitt liv och min vardag började bli väldigt kaotisk, det hände mycket saker runt om. Då upptäckte jag hur bra det kändes att kunna prata med Karolina också det att hon såg mig, vi lärde känna varandra mer och mer, tillslut började jag passa hennes barn och innan jag visste ordet av det bodde jag hos dem emellanåt när det var jobbigt hemma. Karolina har funnits där sen allt började och tills nu, därför är hon en viktig och betydelsefull person för mig även hennes familj. Jag började själv vara ledare i konfirmationen med Karolina, Gunnel och min vän Hanna. I mer eller mindre 2-3 år var jag i kyrkan nästan 4 dagar i veckan så jag känner mig verkligen hemma och trygg där. Ska väl notera det att jag är kristen så utan gillar bara känslan när man är i kyrkan och hur man accepterar alla för vad dem är, inte för hur dem ser ut mm.

Jag återupptog min promenad hem och jag hade fått min första post till min nya adress. Där ibland fanns mina flyttkort, så jag fyllde i dem sen tog jag mig promenad nr 2 för att posta sen en extra runda på det och hem igen. Väl hemma så slängde jag ihop en pasta med tomat och créme fraiche sås, var riktigt smarrigt får jag säga. Diskade upp medan kaffet bryggdes till, nu sitter jag och njuter av en god kopp. Tjejen har vart här och hämtat mina flyttlådor med, så skönt att bli av med dem och slippa se skiten haha. Vad har ni gjort denna Tisdag? Berätta gärna. Nu kryper jag ner i soffan igen. Hoppas ni får en fortsatt bra dag/kväll.





All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: