torsdag 10 januari 2013

Orden är få, tankarna många

Hej mina fina läsare.

Ja just nu känner jag mig inte speciellt bra på att hitta orden för nått men tankarna är många och utspridda, lite här och där. Jag försöker mentalt förbereda mig på det jag är på väg in i för att jag vet vilket helvete det är rent ut sagt, man kastas hit och dit som nån jädrans påse med potatis. Jag kan fortsätta hur länge som helst om hur det brister i systemet hos arbetsförmedlingen och jag vill inte dit för allt i världen. Jag måste komma på en annan lösning så jag slipper allt det där, jag har en men en ganska drastisk sådan. Får se hur jag ska göra och vad som är den bästa lösningen för mig. Jag har ju egentligen en väldigt stor chans att göra något jag alltid velat eller försöka hitta de jag vill och satsa på det. Min väg är öppen!


Precis som om det inte vore nog som det är så har ett förkyldningsvirus förmodligen attackerat min kropp. Känner mig helt slut på energi och ork, frusen och värkande kropp, öm och ond hals, irriterande näsa med allt vad de innebär. Har bitit ihop på jobbet nu, imorgon är ju sista dagen sen kan man få vila sig också det att jag vill gärna få fullt betalt mina sista dagar så jag inte får massa sjukdagar som jag inte har råd med. Rätt sjukt ändå att man inte kan ha råd att va hemma och sjuk men men. Ska krypa ner i sängen nu och sova men först kan jag berätta att jag/vi slagit rekordet i antal sidvisningar här på bloggen idag.


Det här gjorde mig väldigt glad. Tack för att ni tittar in och läsare. God natt!



All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: