måndag 14 januari 2013

Precious

Hej mina fina läsare.

Då var åter en dag hemma i sjukstugan över, jag har inte gjort så mycket mer idag än att kollat på film och kurerat mig i soffana. Fick dock lite energi tidigare och städade bort julen och lagade en kycklinggryta som blev helt ok, kollade precis klart på en film nu som jag tycker ni borde se. Precious heter den och handlar om en tonåring från Harlem som blir brutalt utnyttjad av sina föräldrar men får en andra chans när hon kommer till en ny skola.


Tycker absolut ni ska se den om ni inte gjort det, den är hemsk men man vaknar upp och ser att inget är omöjligt bara man kämpar och vill. Stå på er där ute och våga göra din röst hörd.

Var faktiskt skönt att få bort all jul här hemma och sätta upp det "vanliga" fick ju flytta in och sätta upp all jul här hemma direkt så det var lite kul att få ta fram det andra. Nu ska jag krypa ner i sängen för imorgon är det dags för jobb igen. Det är inte vilken måndag eller vecka som helst utan min sista hos Torslanda HK, imorgon börjar nedräkningen för mina sista dagar där. Imorgon ska jag även berätta för mina goa små tjejer och tanken på det gör mig ledsen, kommer sakna dem så. Sen på tisdag kommer det gå ut mejl till alla andra om att jag kommer lämna så det lär komma en massa folk som vill beklaga mm så det kommer bli en tuff vecka tror jag och jag försöker göra allt för att förbereda mig men det känns omöjligt, känns som att man får ta det som de kommer helt enkelt. Jag tror faktiskt inte jag känt mig såhär ledsen någon gång över att lämna en arbetsplats så nu har man verkligen fått upp ögonen för hur mycket detta stället och människorna betyder för mig. Ja inte är det lätt i alla fall mina vänner, men en dag i taget. God natt!




All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: