tisdag 1 januari 2013

RisBaren

Hej mina fina läsare.

Det gick fort från de att jag satt här i morse tills nu då sista ledighetsdagen snart är över, måste erkänna att jag har sån ångest och vill verkligen inte tillbaka till jobbet, det är mycket som inte är som det var när jag började där och jag är rädd för att jag inte trivs där alls längre, men efter våran cup som går nu denna veckan så ska jag ha möte med chefen och jag hoppas att vi kan hitta nån lösning.

Efter att kollat på film och druckit mitt kaffe så tog jag och slängde på en maskin tvätt för att sedan ta en dusch vilket var väldigt skönt. Sedan kollade jag på reprisen av "Berg flyttar in" och det var hos Laila, fina Laila. Det är nog det roligaste avsnittet av det programmet jag sett haha. När jag kollat klart på det så tog jag en skön promenad i solen som har lyst upp hela dagen här på västkusten, gick sedan till affären för att handla lite smått. Väl hemma igen så hängde jag upp min tvätt för att sedan gå till Anna (vännen och grannen). Där fick jag direkt ge mig in i bilbanornas värld med Lennon (Anna´s son).



Jag ska faktiskt erkänna att jag gillar bilbanor, radiostyrda bilar mm. Vi tävlade men slutade att jag fick dra mig ur för min bil kraschade och kom aldrig igen haha. Nej men det gick sönder. Så vi fick roa oss med att kolla på Björn och hålla han sällskap när han satt och skruva ihop ett skrivbord.


Kvällens höjdpunkt var ju ändå att vi skulle beställa Thai-mat från RisBaren som det heter, ett nytt ställe vi fått här på öarna. Jag och Anna hämtade maten, när vi fick påsen så stoppade tjejen ner massa små guldiga påsar, hennes svenska var inte så bra så vi förstod inte var det va hon la ner. Väl hemma så kollade jag direkt på påsarna och vad var det inte om Fortunes Cookies. Vi bestämde oss för att öppna dem en efter en efter maten för att göra det lite spännande, detta är min första sån kaka kan jag säga.

Jag åt en mycket god kyckling wook med grönsaker och nötter, riktigt gott.
Så nu har man mat till jobbet imorgon med, kan ju inte blir bättre.


Så var det dags att öppna våra Fortunes Cookies. Spännande va? Jag var hel spänd haha. 


Kolla riktigt noga så ser ni vad det står!

Jag gillade faktiskt vad min hade att säga, jag ska vara vaksam över detta tillfälle när det kommer och verkligen ta vara på det, kanske är det en av mina drömmar. Vi får se!

Mätta och belåtna intog vi soffan och kollade på teve. Jag fick sedan sällskap hem när jag gick då hunden dem har behövde en liten prommis, som jag sagt bor jag ju bara 2 minuters promenad bort. Som planerat kom jag lagom hem till Agnetas nyårskarameller, Laila skulle ju vara med och det vill jag inte missa. Det var ett riktigt roligt program och Laila du var super vacker och snygg som alltid.



Bild nr 2 är ett klipp dem visade från när Laila var gäst-programledare i nyhetsmorgon på Tv4 eller hur man nu säger haha. Där skulle hon presentera Alexander Bard om jag inte minns fel eller var det Laxander, ja hur var det Laila? Haha. Det var ju så att Laila snubblade lite på orden där vilket var lite kul! Det här händer ju dagligen och hela tiden, inget konstigt alls. Tyckte du gjorde mycket bra ifrån dig.

Här kommer en bild på kommentaren Laila lämnade på bloggen igår. Tack igen Laila! Jag läser den om och om igen, det betyder så mycket för mig att DU tror på mig.


Nu mina kära vänner, det är dags för mig att krypa ner i sängen och gilla läget för vad som komma skall. Jag hoppas inte det blir som sist utan att jag får somna i lugn och ro för att sedan vakna utvilad. Ni som fortfarande är lediga önskar jag er en fortsatt fin sådan och till er som också börjar jobba imorgon önskar jag er en god start på detta nya året på jobbet. Ta hand om er och var rädda om er! God natt!


All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: