onsdag 30 januari 2013

Skoskav

Hej mina fina läsare.

Idag har jag spenderat hela förmiddagen inne, inte utan att göra nått dock. Först tog jag ett varv med damsugaren i hemmet mitt sen har jag sökt jobb i några timmar. Blev några CV:n som skickades iväg. Hoppas någon nappar och är intresserad. Fortsättning följer!

Det var sedan dags för promenad i vanlig ordning, jag är så tacksam och glad för mina promenader jag kan ta nu när man inte har någon direkt bestämd tid. Det får mig att må lite bättre och få ordning på alla tankar och bekymmer mm uppe i hjärnkontoret, ibland blir det ett rent kaos där uppe och då är en liten promenix den bästa medicinen för att pausa eller rensa bort onödiga tankar.




Idag valde jag att ta mina walking-skor, innan har dem besvärat mig med att orsaka skoskav efter dem få användningarna. Provade dem innan jag gick ut och det kändes annorlunda och bättre idag så tänkte jag ja men vi kör på dem då. Vilket jag sent skulle ångra efter 20 min promenad. Shiiiiit vad ont det började göra och jag insåg att detta kommer sluta dåligt. Var tvungen att gå vidare till affären för brödet hemma var slut och toalett pappret. Så det blev en timmes promenad ändå.

Efter så gick jag förbi Karolina för att hämta post medan jag ändå var ute. Hon erbjöd mig att stanna på en kopp kaffe vilket jag tackade ja till.



Fick då även möjlighet att kolla till mina hälar som såg allt annat än roliga ut kan jag säga, fy tusan inte konstigt de gjorde ont. Känsliga läsare bör gå förbi dessa bilderna, kan säga att det är stora köttsår innanför blåsorna. Det åkte liksom runt blod i blåsorna när man vinklade fötterna.


Karolina var så snäll och plåstrade om mig med extra hud, som ett plåster fast fungerar som ett extra lager med hud som skyddar blåsorna mot att gå sönder och att dem får läka i fred. 



Ser inte så trevligt ut va? Jag tog sedan beslutet att sälja mina skor då jag inte använt dem mer än 3-5 gånger. Finns en sida på facebook som är väldigt bra där man säljer, köper och byter för dem som bor i Öckerö kommun då. Så ska lägga ut skorna där ikväll. Kanske någon här som är intresserad? Ett par Reebok EasyTone rosa/svarta storlek 40,5. Pris: 200 :- + frakt (värda från 500-700:-).


Så nu är dem tvättade, rena och fina. Skorna är mer eller mindre som nya kan jag säga. Jag fick faktiskt ett par nya skor av Karolina som hon inte använder så förhoppningsvis kan jag ta mig en liten promenad imorgon då dessa var mer plats i. Jag är annars super nöjd med mina EasyTone men jag köpte en alldeles för lite storlek så kommer nån dag när plånboken tillåter köpa ett par nya i en större storlek, dem är riktigt bra för ryggen och hälarna och så får man en snygg rumpa dessutom haha (det är vad dem säger i alla fall). En riktigt bra sko jag rekommenderar om man har rätt storlek.

Inte nog med att jag fått kaffe, blivit omplåstrad, fått mina skor tvättade och fått ett par nya skor så fick jag med mig mat hem. En fisksoppa med rotfrukter, den var super god. Tack så jätte mycket. Du är bara för snäll Karolina. Har nys avnjutit denna soppan och nu ska jag kolla på Sveriges mästerkock som börjat sedan kommer mitt numera favorit program, Mia på Grötö (Grötö är en av våra öar i kommunen). Jag hoppas ni alla har det bra och mår bra, önskar er en fortsatt fin kväll.

Här kommer något att tänka på!! Något som jag vet att jag borde tänka mer på.




All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: