lördag 19 januari 2013

Tacksam för all omtanke

Hej mina fina läsare.

Jag är så tacksam för all omtanke, fina ord, semlor och blommor jag fått med anledning att jag vart tvungen och sluta på mitt jobb pga ekonomiska skäl. Det har vart en tuff vecka där man gått och vetat om vad som komma skall. Men jag tror att gårdagen var den tuffaste, det var dags att säga hej då.

Många, oväntat många kom fram och "beklagade" att jag skulle sluta och tycker det är mycket tråkigt, dem sa att det funkat så bra när jag vart där och vart sån ordning och reda. Jag har också fått till mig att jag betyder så mycket för många barn och ungdomar i klubben, vilket värmer att höra men också jobbigt då man inte kommer få träffa dem lika ofta. Barn som vuxna kommer sakna mig och jag kommer sakna dem enormt mycket också, kommer bli väldigt tomt utan dem i min vardag. Jag kommer bära med mig dem i hjärtat för all tid. Så det var många ledsna miner och tårar igår när jag lämnade och det var med tunga steg jag gick ut genom dörren kan jag säga. En av mina fina småtjejer Lisa som jag berättat om innan, kramade om henne hårt och länge då viskade hon i mitt öra, världens bästa Malin, jag älskar dig. Samtidigt som det värmde så gjorde det ont i hela mig för jag kunde känna hur ledsen hon var, det var världens sämsta fredag sa hon. Hon skrev ett meddelande på facebook senare och sa: Min fina Malin! Kommer alltid tänka på dig som en människa med ett hjärta av guld, du förstår nog inte hur mycket du betyder för alla barn i klubben, vi kommer alla sakna dig. Älskar dig.

Det är så fint så man kan inte annat än att bli tårögd och rörd, eller vad säger ni? Många ord och känslor från många jag fått till mig och det är lite svårt att förstå, kan verkligen jag ha gjort sån påverkan på så många, barn som vuxna? Kan någon gilla och tycka så mycket om mig? Jag hoppas att när detta lagt sig att jag faktiskt tror på det och fattar att jag, jag har gjort detta och ingen annan. Ska nog känna mig stolt och känna att jag är värd detta, eller? Man är ju så hård mot sig själv när man får höra så mycket fint om sig själv, jag nej men vadå det är inget speciellt med mig istället för att låta sig själv vara värd det. Ja det är konstigt det där tycker jag, jag vet i alla fall att jag älskar alla dessa underbara människor.

Tack för allt ni gett och ger mig, tack vare era fina ord och omtanke kommer jag klara mig igenom denna tuffa tiden. Och se upp, jag kommer och hälsar på när ni minst anar!



Kanske svårt att se vad det står på lådan, såhär står det:
Till världens bästa Malle Från Matildisen, Love You!




Tack ALLA för denna tiden hos er, jag bär med mig den i hjärtat för all tid!



All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

2 kommentarer:

Mamma sa...

Klart att du ska ta åt dig du är en god människa Malin, sträck på dig. Tänk bara idag när du gav tio kr. till tjejerna i affären när dom inte kunde betala. Det är stort. Du ska vara stolt över dig själv våga ta plats och säga att du är bra/bäst. Kram mamma.

Malin Jonasson sa...

Jag ska försöka. 10:- är ingenting för resten av mitt liv, klart man hjälper till om man kan. Tack mamma <333

Kram!