torsdag 28 februari 2013

ATT VÄLJA

Hej mina fina läsare.
 
Många gånger kommer man till vägar som delar sig i livet. Vi har många val gjort och många mer att komma. Nån gång kanske du "tvingas" välja den väg du en gång valt bort för det finns inga mer alternativ. Ställ dig frågan vad är det värsta som kan hända?
 
 
För inte så många dagar sen "tvingades" jag välja en väg som jag en gång valt bort för det fanns inga mer alternativ. Alla val är inte alltid så självklara och lätta många kan också vara skrämmande och svåra. Tänk på att det är ditt val och ingen annans sen kan du alltid stanna upp vid ett vägskäl och ta emot andras tankar kring den väg. Vid val som dessa märker du vilka som är beredda att stå vid din sida oavsett vad du väljer. Jag känner i hjärtat precis vilka som verkligen finns där för mig idag när jag på denna väg ska vandra. That´s what friends are for! Oavsett vad så finns jag alltid här för er och älskar er över allt på denna jord.
 
 
Jag gör mitt bästa varje dag på den väg jag valt men just nu är det tufft och jag kämpar varje dag med att försöka acceptera hur det är nu. Varje morgon vaknar jag med extra mycket rädsla och oro varje kväll/natt jag lägger mig känner jag extra mycket ensamheten och trycket över bröstet som gör det tungt att andas som följer i tårar som rullar ner på min kind. Det är i dem stunderna jag önskar nån fanns där för att krama om mig och viska orden det kommer bli bra för att sedan torka mina tårar. Kvällarna och nätterna är värst. Jag kan inte låta bli att känna mig ensam. Ibland önskar jag att jag fick ha någon hos mig någon att säga god natt till precis innan jag sluter ögonen. Kanske skulle jag känna mig tryggare? Att ta dag för dag och göra den möjlig just nu just idag.
 
Jag vet en sak att utan en speciell vän hade inget vart möjligt. Längst där inne vet du vem du är. Jag bär dig nära mig hela tiden så om du är långt borta är du ändå nära.
 
Vad utsidan utstrålar är inte alltid desamma som insidan bär på. Man bygger upp en ram för att skydda sig från att någon ska se insidans smärta. Tänk på det.
 
 
Life is a journey we will never forget. Om du någon där ute läser nu god natt fina någon DU. Glöm inte att för någon är DU hela världen.
 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN

Inga kommentarer: