fredag 22 februari 2013

EVERYTHING WILL BE ALRIGHT

Hej mina fina läsare.
 
Oj vad denna dagen sprang iväg och tidigt startade jag den. 07:00 ringde alarmet, idag ska jag vara i god tid på vårdcentralen var min tanke. Ja i god tid var jag men halva Öckerö Kommun var redan där och kockan var då 08:00. Gör samma procedur. Nummerlapp, sitter ned, min tur, förklarar mitt samtal med dem i början på veckan, att jag var där igår och nu är jag här igen. När jag får frågan idag igen, måste det vara just denna läkaren? Med en trevlig ton i rösten men bestämd så sa jag att ja, annars hade jag inte vart här idag utan sökt igår istället. Tror hon förstod min vinkel till slut men jag kunde inte låta bli att tappa hakan. Hur kan det hända igen???? Skall dock säga att personalen idag var mycket trevligare men inte speciellt lyhörda.
 
Med tanke på att det var många före mig så kunde jag gå hem, äta frukost och komma tillbaka. Väl där igen så kände jag mig ganska nervös att något skulle gå fel men tack gode gud så kom rätt läkare och ropade upp mitt namn. Men där tar det slut för er, bakom stängda dörrar stannar vårt samtal. Allt från idag är så nytt och idag börjar jag en helt ny resa som jag aldrig innan vart på men med hjälp av och tillsammans med mina nära och kära hoppas jag att detta ska leda till att allt blir bra och att jag kommer växa mig ännu starkare ur detta och när jag gjort det då ska jag berätta för er och då hoppas jag att ja kommer kunna hjälpa andra i samma sits.
 



 
 
Resten av denna dag.
Idag så har det vart riktigt härligt väder ute, solen har också vart på besök. Efter vårdcentralen så tog jag en promenad hem till min fina vän Jessica, överraskade med en liten blomma och bullar till kaffet, slutade dock med att vi inte åt dem då både mådde illa av någon konstig anledning (mår fortfarande illa). Vi pratade om lite allt möjligt sen åkte vi på ett litet ärende och så en tur runt ön. Jessica släppte mig hos familjen Sandros där en fika-date väntade med goa Karolina som jag inte träffat på läääänge med tiden så ramlade barnen i familjen in, den ena goa efter den andra. Hängde där ett tag, alltid mysigt och skönt att va där. Lilla H satte mig i sysselsättningen pussla med henne, i letandet på rätt bit så säger H att imorgon ska jag rymma hemifrån.
 
-Jaha ska du det, men det är ju bra du säger till så vi vet.
-Ska rymma med Gördis, min dagiskompis.
-Okej.
-Kommer du sakna mig då?
-Ja men det är klart jag kommer göra.
-Men du kan komma och hälsa på mig.
 
Ja deras fantasi är det absolut inget fel på, men det är så underbart att lyssna på. Alla dessa underbara barn, tack för all kärlek och glädje ni skänker. Barn är så fantastiska, längtar tills jag får mina egna som springer runt och kläcker underbara ord och tankar.
 
Tack Sandros för en mysig förmiddag. En promenad hem, gjorde lite av varje måsten. Satte igång en maskin tvätt, diskade, plockade och fixade. Jessica kom på kaffe, vi kollade på filmen Footlose (osäker på stavning) sen åkte hon men dröjde inte länge innan jag fick meddelande, vill du åka med till affären? Och svar ja, handlade lite mys. Träffade Hanna och Pontus med så vi pratade lite. Ja mycket fram och tillbaka idag, väl hemma igen blev det tacos och "En Helkväll Med Lena Philipsson" så sjukt bra, hon är grym! Hon hade Darin och Carola som gästartister. Carola och Lenas nummer berörde mig verkligen djupt, så fint...
 
 
Och nu sitter jag här med er, en av dem bästa tiderna på dygnet om det är något jag är bra på och gillar så är det att uttrycka mig i ord, älskar verkligen att spendera min tid här, får skriva av mig om precis det jag känner för. Ikväll blev det ett långt inlägg men har ju vart borta hela dagen. Ska ta vara på denna kvällen en liten stund till sen ska jag sova, det har vart mycket känslor idag. Imorgon gör vi ett nytt försök. Dagens bilder får avsluta. God natt kära ni.
 




 
 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN

Inga kommentarer: