fredag 8 februari 2013

Mycket kärt återseende

Hej mina fina läsare.

Idag eller snarare igår för det har ju hunnit bli fredag nu, har jag vart upptagen mer eller mindre hela dagen. Jag och Anna har varit på Konfex och Events 2013 (en mässa) där hotell,konferenser mm ställer ut i montrar. Var en riktigt mysig och rolig mässa, man träffade massa goa människor och så fick man ju såklart en hel del broschyrer att släpa på haha.


Var så inne i att kolla och gå runt så glömde tyvärr att ta bilder men ni som vart på mässa innan kan ju föreställa er en massa montrar, folk och vimmel. När vi började känna oss färdiga med rundturen så åkte vi ner till ett litet centrum eller vad man ska kalla det på Eriksberg, kollade lite i affärer sedan smaskade vi i oss en lunch på Burger King, inte direkt vad jag kände för men så fick det bli när inget annat fanns och mat var man ju tvungen att ha för vi skulle ju tillbaka för att lyssna på en föreläsning.



Inte vilken som helst för min del, en föreläsning med Laila Bagge Wahlgren. Jag har alltid önskat att jag fick lyssna på en föreläsning med henne så detta var väldigt kul. Den handlade om att tänka utanför ramarna och våga misslyckas. Föreläsningen var väldigt bra, den inspirerade mig att faktiskt redan då börja tänka utanför ramarna, den var också spännande, intressant och rolig. Kan absolut tänka mig att göra detta igen.





Kärt återseende!
Som om inte det var nog med att jag fick få på en föreläsning med min förebild så fick jag träffa Laila en liten stund efteråt, blev bemött med en stor härlig kram och ett hej Malin, hur mår du? mm det värmer att du/hon faktiskt idag vet vem jag är och känner igen mig, redan när hon kom in på föreläsningen så såg hon mig och kände igen mig bland alla som var där, fantastiskt. Det gör mig i alla fall väldigt glad. Vi pratade lite snabbt och tog lite nya kort, dem flesta blev ganska flummiga (skyller på dålig fotograf haha). Ni kan se nedan själva! Men på ett sätt så blev dem ganska äkta och jordnära också, lite kul att ha. 2 blev ju ganska ok i alla fall. Hon tackade mig för brevet jag skrev till henne sist, om jag inte minns fel så hade du/hon blivit väldigt glad och rörd över det som stod och tänkt på mig mycket efter det, känns bra och kul. Idag fick hon ett nytt brev, känns extra skönt att räcka över det och faktiskt veta att du/hon får det (hoppas du inte glömde det mitt upp i allt ståhej förut bara haha). Så länge du inte hade annat att bita i på tåget hem så fick du ju en mini-bok att läsa av mig haha. Hoppas resan din hem gick bra och tack för ännu ett roligt och fint möte med dig, alltid lika kul. Jag hoppas vi ses snart igen! Kram på dig Laila.

Tror både jag och Laila kan bjuda på de 2 första bilderna, haha! Sista bilden blev ju bra.




Kan säga att när man väl kom hem så var det väldigt skönt att kasta av sig allt, ta sig en god dusch, hoppa i min OnePiece och bara vara. Snacka om kontraster i vardagen, från kavaj och högklackat till OnePiece och UGG´s haha. Gick hem till Anna efter en stund, hjälpte henne att klä om sina sittdynor på stolarna till köksbordet, måste säga att jag var riktigt bra på att klä om, en dold talang som bara dök upp sådär, kanske ska ägna mig åt att klä om möbler i mitt yrkesliv, eller inte. Roligare kan man ju ha!


Efter blev det lite mys i soffan, lilla Boss ville också vara med och mysa.



Nu går mina ögonen mer eller mindre i kors så det är väl ett tecken på att fröken Jonasson ska krypa ner i sängen och tacka för den här dagen, som för övrigt vart den enda bra dagen och den bästa på sisådär 3-4 veckor, tragiskt men sant, senaste tiden har inte vart nått skoj alls och är väl inte just nu heller egentligen men idag bestämde jag att lägga allt det åt sidan och se vad bra det blev så därför är jag otroligt tacksam för att jag fick uppleva denna dagen, tillsammans med mitt hjärta Anna. Puss och god natt!





All kärlek och många kramar till er ALLA.

MALIN

Inga kommentarer: