torsdag 21 februari 2013

SJUKVÅRDEN

Hej mina fina läsare.
 
Jag hade som bestämt idag att gå till vårdcentralen för att få lite hjälp ang. en del saker. När jag ringde dem i början på veckan för att kolla om jag kunde boka tid så hade inte min läkare tider förrän i april och lite mer akut än så är det så då sa dem att han har jour morgonen på torsdag som idag då. Vad bra sa jag då kan jag komma då? Ja det går bra sa dem.
 
Sagt och gjort, i morse gick alarmet 07.30 och sen traskade jag iväg. Nummerlapp och satt ner, min tur och gick fram till disken för att skriva in mig, förklarade att jag pratat med dem tidigare.
 
-Hon säger då med den tråkigaste och kaxiga attityden att han är inte här idag, det var meningen men nu är det inte så.
 -Jaha var min reaktion och besvikenhet. När han han jour nästa gång undrade jag då?
 -Ja det är imorgon säger hon och tillägger att men är det så viktigt att det är just han då?
 
Hade då lust att säga till henne att vad fan tror du när ja ringt och frågat, förklarar för er innan och dig nu varför. Du ska bara veta hur jävla jobbigt det här är för mig.
 
-Med bestämd röst sa jag att, ja det är de. Jag kommer tillbaka imorgon, tack och hej.
 
Är så fruktansvärt arg och ledsen ska jag säga er, hur man blir bemött vissa gånger. Framför allt när man står där och förklarar varför och hur mm. Under all jävla kritik (ursäkta mitt språk) men måste bara får det ur mig så jag inte laddar världens ångestattack snart.
 
Hur upplever ni sjukvården idag? Säg gärna din mening eller om du råkat ut för något som gjorde dig besviken, arg eller ledsen....
 
Hoppas att lite frukost med gott kaffe kan lugna mig lite men tanken att jag måste göra om allt detta imorgon igen slår mig och lockar mig inte, försöker inte tänka på det. Ber till gud att det sitter en annan vid inskrivningen imorgon, nån med lite överseende och förstående för en annan människa. Jag pratade med Jessica igår kväll på chatten på FB och hon fråga om vi skulle dricka kaffe så jag hoppas hon orkar sig hit för det hade vart skönt med lite sällskap just nu när det är som de är. Ska ta hand om mina ägg som kokar nu och göra klart. Blogg you later!
 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har upplevt som du att vårdpersonal är ofta otrevliga och okänsliga.I sjukvården är det inte ovanligt att man blir sämre bemött än t.ex. i mataffären eller bensinstationen. Fast det borde vara tvärtom. Kram från okänd

Malin Jonasson sa...

Sv: Känns skönt att inte vara själv med att uppleva det men ändå inte om du förstår mig, vill ju inte att nån ska behöva uppleva det. Ja lite så är det men som du säger, det borde vara tvärtom. Tack för att du delade med dig av dina tankar. Du gjorde min dag lite ljusare. Tack och kram!