tisdag 26 mars 2013

GIVE YOUR HEART A BREAK

Hej mina fina läsare.
 
Vet varken in eller ut just nu. Allt är extra påtagligt och jobbigt. En dag det hade vart skönt att få ha sin bästa vän hos sig som bara va här. Någon att luta sig mot. Jag är nog inte riktigt personen som ber om hjälp eller berättar om mina problem i första taget och då kanske man inte kan förvänta sig mycket heller. Eller? Jag hjälper nog heller andra och lyssnar på deras problem. Ofta kan jag känna mig som en börda för om jag själv knappt orkar hur ska då mina vänner, familj osv orka. Känns bara så jävla hopplöst just nu och ibland vill jag bara ge upp. Jag vet dock att saker och ting har sin tid. Jag önskar bara att jag kunde se en glimt av att det kommer bli bra. Saker jag innan tyckte var kul och såg fram emot är just nu allmänt jobbiga att gå igenom jag gör det men inte med en klackspark direkt. Så svårt att förstå om man inte går/gått igenom det själv. Man behöver inte alltid förstår allt dock man kan bara finnas där för den som går igenom det. Jag kan knappt förstå mig själv ibland. Det är skrämmande. Känslorna och tankarna jag har och går igenom är ganska tunga och svåra att bära på. Jag hoppas att dem en dag blir lättare. Känslor och tankar är inte alltid så lätta att förstå sig på och många gånger kan man inte styra över dem. Jag hoppas bara att allt en dag blir bra och att jag kan få njuta och må bra. För det vill jag inget hellre att få må bra och njuta. Nu en dag och en sak i taget. Jag har till min räddning mina underbara vänner som står vid min sida och stöttar mig. Utan er hade det vart totalt meningslöst. Tack för att ni är dem ni är och att ni finns för mig. Älskar er. Och tack min fina Jessica för promenaden ikväll.
 
Utsidan är många gånger ett skal som skyddar vad insidan bär på.
 
 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN

2 kommentarer:

Lisa Nylander sa...

Jag älskar dig världens starkaste och finaste Malin, glöm inte det <3<3

Malin Jonasson sa...

Lisa:
Tack söta du
Jag älskar dig med <333