torsdag 21 mars 2013

SKULLE STANNAT HEMMA

Hej mina fina läsare.
 
Var verkligen i stort behov av att stor handla idag när jag äntligen fått lite pengar. Bara det att handla så mycket är ganska jobbigt själv då jag ej har körkort eller bil. Frågade Anna men hon jobbade tyvärr. Så då bestämde jag mig envetet för att göra det själv ändå. Dagen är inte den bästa idag heller lite värre än det som redan är men ännu en gång gick jag emot mig själv. Gillar det inte men vad ska man göra när man är själv. På vägen till affären ligger vårdcentralen gick inom där för att kolla vilken tid mitt återbesök var då jag tappat bort lappen. Visste att det är imorgon men tiden kom jag inte ihåg men nu har jag den så det är ju bra. Lite nervös inför imorgon faktiskt men hoppas det går bra och att det är på väg åt rätt håll. Återstår att se imorgon. Fortsatte sedan mot affären där det såklart var massor av folk så typiskt. Men med musiken i öronen gick det hyfsat okej. Fick handlat det jag skulle. När jag sedan gått en stund känner jag hur ena handtaget släpper på påsen. Helvete. Som tur var åkte inget ut ur påsen. Fick bära påsen i famnen mer eller mindre hela vägen hem. Trodde mina armar skulle gå av dem sista 10 minuterna hem. Hade ganska mycket tungt i påsen med. Sista biten så rann tårarna på kinderna för det gjorde så ont och jag fick panik. Så förbannad. Väl hemma så var jag helt slut och jag bara skakade. Hemskt. Skulle stannat hemma istället och låtit Anna hjälpa mig imorgon som hon kunde men men gjort är gjort. Sitter i soffan nu och känner fortfarande hur ont det gör i vissa rörelser. Snart kommer min fina Jessica hit som jag inte träffat på länge så ska vi dricka en kopp kaffe och prata om lite allt möjligt. Skönt att hon kommer hit en stund och håller mig sällskap gör det lite lättare då.
 

 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN


Inga kommentarer: