tisdag 2 april 2013

DANMARK

Hej mina fina läsare.
 
Var ju som sagt i Danmark över påsk för att kolla på min syster och hennes lag som spelade en handbolls cup där. Även mina goa småtjejer var där med sitt lag för att spela. Även 3 andra lag till från Torslanda HK var där och en massa supportrar. Alla lagen gick långt men mina småtjejer och deras lag (F00) var dem som tog hem en medalj så duktiga. Över lag var helgen helt ok. Hade det ganska tufft emellanåt och ville åka hem men envis som man är. Det bästa var att återse mina småtjejer efter 3 månader och få träffa mina goa 98 tjejer med. Emellan matcherna har jag kramats och umgåtts med dem mycket. Underbara är dem alla stora som små. Saknar att träffa dem så ofta som jag brukade dem ger mig sån energi och glädje. Älskar er allihop. Det var skönt att få komma hemifrån lite men nu är det bra skönt att vara hemma igen. Här kommer en bildbomb från resan. Ha en fortsatt fin kväll.
 
 










Såhär bodde vi. Loftet blev mitt kryp in var faktiskt skönt kunde liksom vara för mig själv där. Mamma sov i bäddsoffan och Anna-Lena och Dabbo sov i sovrummet.



 






Jag hälsade på tjejerna som värmde upp innan sin match. Fick massa goa kramar från alla goa tjejer. Även min systers yster ville kramas. Videon nedan är min syster Sofia och min bonus syster Amanda.

 
video
 







 
Här fick jag återse mina underbara småtjejer. Love you.
 
 
 
Så kollade jag på deras match med såklart. Dem är så duktiga.

 
video


 
Vi hade knytkalas med massa god påskmat. Min favorit är min mammas laxtårtar som hon gjort så länge jag kan minnas vid påsk och jul.
 







 
 
Dagen efter var det dags för matcher igen. Många som var trötta och slitna efter påsk kalaset vi hade. Tror jag var den enda som var pigg då jag drack cola.


 
Jag och mina goa 98 tjejer. Syster min saknas dock.
 
 
Kan säga att man blir rätt trött av att vara supporter också men då är det skönt när man kan få åka till stugan och slappa ett tag innan man åker på match igen.
 


 
Här hälsade jag tjejerna god morgon och kramades lite innan match. Och med denna matchen vunnen så sjöng föräldrarna en kul seger sång.
 
 




 
video
 
Sen kom det lite dötid igen innan det var dags för 8-dels finalen. När slutsignalen sedan tjöt så blev var våra tjejer tyvärr besegrade och cupen var slut för deras del. Det var många ledsna och besvikna tjejer men efter några timmar hade det släppt.
 




 
Här kollar vi på 98 killarna som också åkte ut i sin kvartsfinal tror ja de va. Sedan kollade vi på småtjejerna som också förlorade sin men fick ju trots allt bronsmedalj och en grym hejarklack.
 
 





 
Dagen efter var det dags att åka hem. Kändes skönt att få åka hem. Och på båten hade jag ju mina småtjejer att gosa med och några goa 98:or. Så handlade jag lite på båten med eller ja fick av mamma men sen köpte jag en liten present till en speciell person men kan inte säga vad då hon ej fått den än hoppas hon blir glad.
 
 

 



 
Det var väl allt från denna resan. I slutet av april väntar finalsteget 5 i USM för 98 tjejerna. Det går i Norrköping och jag får se om jag åker med.
 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN


2 kommentarer:

amandaaaa sa...

du är verkligen en av dom bästa personerna som finns och jag vill verkligen att du ska veta det! All kärlek till dig min syster!!!/din amanda <3

Malin Jonasson sa...

sv: Tack snälla söta du! Världens goaste lilla syster är du <3 Älskar dig och jag finns alltid här de vet du. Glöm inte det. Min dörr står ALLTID öppen. Vad som än händer. Kram din stora syster forever <333