måndag 6 maj 2013

EN SPECIELL DAG

Hej mina fina läsare.
 
Idag är det inte vilken dag som helst utan på dagen 6 månader sedan jag slutade röka. Japp ni läste rätt jag har vart en rökare i ca 6-7 år det var en tuff vana att bli av med ska jag säga. Men jag gjorde det helt utan massa plåster mm jag tror på att ska man sluta så gör man det bara rätt av. Det enda jag var rädd för var att jag skulle gå upp massa i vikt då jag precis lyckats gå ner 10 kg men jag var väldigt noga med att tänka på vad jag åt men jag gick upp 4-5 kg pga ämnesomsättningen i kroppen så går du upp olika från person till person men idag är dem borta. Jag var med i ett sluta-röka-program på nätet som var gratis och super bra det motiverade mig varje dag att fortsätta sen har mina vänner och min familj vart ett enormt stöd också. Men det var JAG som gjorde det och trots alla motgångar som jag gick/går igenom och hur jag mår lyckades jag ändå stå emot och fortsätta med att sluta röka det får mig faktiskt att inse hur stark jag är bara jag vill. Så vad det än gäller så går det bara man vill inget är omöjligt. Kan jag kan du. Detta är det bästa beslutet jag tagit både för min hälsa och för min ekonomi. Man känner sig också så mycket fräschare. Jag är faktiskt stolt över mig själv extra mycket idag. Jag är idag en stolt icke-rökare.
 
 
 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN

Inga kommentarer: