torsdag 30 maj 2013

SNABBT LÄTT OCH SUPER GOTT

Hej mina fina läsare.
 
Har provat på en ny middag idag som jag blev bjuden på hos min vän Caroline för ett tag sedan. Om man gillar Thai ska man absolut ge detta ett försök. Det går verkligen snabbt och är super gott. Du behöver en valfri burk MRS Cheng´s grytbas den jag valde kan ni se på bilderna nedan. Sen behöver du efter önskemål kött, fick, kyckling (jag använde lövbiff) ev. grönsaker du önskar ha i (jag hade endast lök). Börja med att sätta på riset så är det klart lagom till grytan. Strimla lövbiffen i tunna bitar stek sedan upp lövbiffen i stekpannan tillsätt den strimlade löken om önskas krydda lite lätt med egna kryddor. Låt det puttra tillsammans i ca 10 min. Häll sedan av på en tallrik för att sedan hälla i grytbasen i stekpannan (en djup då om du har) låt den koka upp häll sedan tillbaka lövbiffen med löken i grytan låt det puttra tillsammans i 10 min. Färdigt att servera. En super god rätt som är enkel och klar på 20 min.
 


Liten egobild mitt upp i allt. Idag strosar jag runt i svart långklänning från
H&M och en tröja över med tryck från favorit affären Gina Tricot.

 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN


Inga kommentarer: