måndag 17 juni 2013

PRATIS

Hej mina fina läsare.
 
Har vart hos min pratis idag (prat-tjej). Gillar verkligen när jag väl är där och får prata resan mer eller mindre avskyr jag pga många anledningar. Va tunga bitar som kom fram idag så ännu en gång med tårar. Pratis sa vilket fruktansvärt tufft jobb det är jag gör och måste göra åh så svårt att förklara för någon som inte vart med om det eller har bakgrund för det. Det är som att kämpa mot sig själv och sitt egna mönster det är skit tufft. Jag önskar det gick att förklara och förstå för mina vänner framför allt som orkar stå ut med mig men det är nästan omöjligt att förklara känslan, kraften och smärtan om man inte vart där själv många nonchalerar och tycker att vadå det kan väl inte vara så farligt men ni skulle bara veta att uttala sig om något man inte vet nått om är det dummaste man kan göra oavsett vad ta reda på fakta innan säger jag bara. Jag gör mitt bästa utifrån situationen hela tiden och kämpar med att hålla huvudet ovanför vattenytan VARJE DAG. Och det tar på krafterna kan jag säga. Kommer inte träffa min fina pratis förrän 8/7 nu pga att jag reser bort en vecka sen när jag är hemma igen är pratis på semester den veckan så blir veckan efter det igen så pratis har lovat att ringa mig men var lite ledsen när jag gick därifrån då pratis är ett stort stöd för mig i allt detta. Är så glad att pratis och personen jag får massage av finns.
 
Efter samtalet mötte jag upp min bror som planerat så åkte vi till Backaplan för att luncha och umgås. Åt en smarrig panini med salami, mozzarella mm. Vi tog en svalkande glass efter. Passade även på att kika lite på gina där jag köpte 3 nya super fräscha nagellack och ett par mjukis shorts även ett litet ärende på Apoteket blev det. Vi åkte sedan till vår pappas jobb för att överraska han när han slutade åh det var så mysigt att få prata lite och krama om honom. Min bror var sedan så snäll och körde mig ut till färjan. Var riktigt mysigt att få umgås med honom. Väl på ön igen gick jag förbi Jimmy och hans underbara pojkar där blev det kaffe och lite häng där Liam visade stolt upp hur han idag lärt sig cykla utan stödhjul. Under tiden jag var där fick jag ett väldigt gulligt samtal från min far som bara ville säga hur fin han tyckte jag var men som han sa tycker han alltid jag är fin men nu är det så att jag gått ner ett antal kilon och han var så glad för detta för min skull då jag kämpat med detta mer eller mindre alltid. Söta pappa. Lämnade sedan Jimmy och pojkarna för att komma hem, slänga av mig kläderna och pyssla om mig själv genom att fixa min naglar med nya nagellacket. Precis avslutat det så nu ska jag värma lite mat sen blir det teven och soffan sen hoppas jag ja somnar gott för jag är så otroligt trött efter allt och på allt ska bli så skönt att få komma iväg snart. Idag hade jag mycket att skriva ur mig kände jag så skönt att få släppa ut både det positiva och negativa därför är jag så tacksam för min lilla blogg utan påhopp mm. Hoppas ni alla haft en bra start på veckan.
 








 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN

Inga kommentarer: