fredag 12 juli 2013

GÅ VIDARE

Innerst inne vet ja att jag måste acceptera vissa saker och gå vidare. Att låta andras val vara andras val. Jag vet att jag kan ha pressat personer utan att det har vart min tanke och mening åh det ber jag om ursäkt för. Inte min mening att få någon att känna så, absolut inte. När man är i ett så känsligt stadie som jag är tänker man kanske inte helt klart eller som man hade gjort annars utan är väldigt mycket uppe i sina egna tankar och känslor. Man speglar väldigt lätt en känsla/tanke på en period i livet så när man passerat den perioden och är i en annan men får samma känsla/tanke blir det lätt att man faller tillbaka till den perioden och tänker på hur det var då vilket gör mig otroligt rädd och ledsen då såna tankar/känslor dykt upp det senaste. Därför måste jag bara acceptera situationen, släppa den och gå vidare men det är skrämmande. Fast man kanske inte mår så bra så vet man precis vad man har här och nu men släpper du taget om allt vet du inte alls vad du får. Konstigt men sant. För mig finns det även personer så som tankar och känslor det är därför en viss persons frånvaro blivit otroligt jobbig för mig. Det var en tid för några månader sedan då denna personen fanns där mer eller mindre hela tiden att sedan allt förändrades blev väldigt jobbigt för mig känslomässigt. Jag måste bara acceptera, släppa och gå vidare för min egen skull för det är mig själv jag skadar mest men det är så mycket lättare sagt än gjort. Vad jag hoppas är att allt ska bli bra och att jag är på väg och kommer komma dit en dag. Det är de och så mycket annat jag kämpar med varje dag. Så visst måste det lösa sig vore fruktansvärt om man kämpat helt i onödan. Men en dag och sak i taget. Var sak har sin tid. Jag kommer dit.
 
 
 
 
All kärlek och många kramar till er ALLA.
 
MALIN

Inga kommentarer: