måndag 26 augusti 2013

IBLAND BEHÖVER MAN

Bara pausa från allt. Stängde av mobil och bara var fram till eftermiddagen. Kände att jag behövde vara för mig själv och få vara ledsen. Allt var inte i takt när jag vaknade idag. Vaknade med gråten i halsen och allt kändes bara extra jobbigt. Egentligen vill man ha någon nära i sin närhet men jag vill inte belasta dem. Vill istället vara dem nära när jag känner mig glad för dem dagarna finns ju också. Kanske inte lika många som jag vill men det kommer säger min pratis. Istället ska jag ta vara på dem ljusa stunderna när dem väl kommer. Och det gör dem ju då och då. I eftermiddags kändes det bättre så då kom en kompis hit som jag inte träffat och pratat med på flera månader, vi hade pratat lite igår om att ses idag så det var mysigt. Vi satt hos mig och pratade sen tog vi en promenad och fortsatte prata då vi hade mycket att prata om efter flera månader. Blev en promenad på 40 min, riktigt skönt. När jag kom hem cyklade jag till affären där jag mötte goa Elis och Chanelle som börjat skolan nu. Underbara ungar. Hemma var det matlagning som gällde. Blev ugnsbakad falukorv med hemmagjort mos. Riktigt gott blev det.







MALIN

Inga kommentarer: