torsdag 29 augusti 2013

NU VILAR DITT HJÄRTA

En lång, tung, ledsam men också fin dag är snart till ända. Vi har fått ta ett sista farväl av en pappa, en farfar, en svärfar, en bror och en vän. Och fått lagt honom i en sista vila där han nu äntligen får ro och frid. Det var en fin och lugn stund i kyrkan efter samlades vi för smörgåstårta och fika där vi delade minnen sedan åkte vi för att lägga dem fina blommorna på hans gravplats. Min farfar var en väldigt snäll och fin farfar, längst inom mig önskar jag att vi hade haft en närmare relation men han hade svårt att öppna sig och ta kontakt. Har tänkt mycket på min farmor idag också. Hon gick bort för 5 år sedan i cancer. Vi hade en nära och stark relation så när hon gick bort var det riktigt tufft, det är de fortfarande men man har lärt sig att leva med det på ett annat sätt. Men dagar som denna blir man väldigt påmind. Tomrummet och saknaden finns alltid där. Kunde inte hålla henne borta från tankarna idag då hon och farfar liksom hör ihop fast dem inte levde tillsammans. Farfar, en stor kram till dig och ge farmor en från mig med. Må du nu funnit ro. Jag älskar dig och saknar dig. Ditt barnbarn// Malin.

"Nu vilar ditt hjärta, i ljuset och friden de frågor som tystnat har fått sina svar, och nödens och ångestens tid är förliden för själen som lyser i Herrens förvar".




MALIN

Inga kommentarer: