lördag 28 september 2013

DEN DAGEN

Tänkt på det här mycket. När allt hamnar på sin plats, när saker och ting får flyta på. Jag får må bra och känna mig fri, att all ångest och skit inom mig bara släpper, att få känna mig levande och lycklig ändå inifrån och ut. När allt blir som vanligt igen helt enkelt, för det blir väl det? Oavsett vad så längtar jag efter den dagen mer än något annat. Det har vart ett lååååååångt år för mig hittills, än är det inte slut. Denna resan har en bit kvar på just denna vägen. Kollar jag tillbaka på början på året så inser jag vilken resa jag gjort hittills, vilket jobb jag gjort, vad jag tagit mig igenom, det jag ser är vilken styrka och vilja jag faktiskt besitter när det väl gäller men också att visa sig svag och ledsen är en styrka i sig. Ikväll/inatt är jag svag, ledsen, förvirrad men det är okej. Jag har varit väldigt vilsen i mig själv, visste inte vem jag var längre jag bara fanns. Det finns fortfarande en del av det kvar men jag ska att hitta mig själv igen skapa en trygg bas där jag kan landa och alltid känna mig trygg, veta vem jag är oavsett vad som händer. En klok kvinna sa till mig en gång, DET ÄR OKEJ ATT TÄNKA OCH KÄNNA, ACCEPTERA DET SOM ÄR, VAR SAK HAR SIN TID. Något jag hoppas på nu är att somna, att fått skriva av mig lugnat hjärnkontoret så man kan få lite sömn. I need it! God natt. En sista sak, DU ÄR INTE ENSAM.




MALIN

Inga kommentarer: