måndag 14 oktober 2013

ÄRLIGHET VARAR LÄNGST

Senaste dagarna har jag känt mig väldigt ledsen och upprörd över saker/min situation. Men dem senaste dagarna har det handlat mest om saker som kommit fram till mig. Det har gett mig ännu mer ångest och sömnlös. I vilken relation man än har är det viktigaste för mig att man är ärlig och kan känna förtroende. Att vad det än är ska man kunna vara öppen och ärlig mot personen vare sig det är något positivt eller negativt men framför allt om det är negativt, saker man kanske inte känner sig okej med eller hur man uppträtt eller vad det än kan vara. Man ska inte behöva vara rädd eller känna sig dum för att vara ärlig för det blir så mycket lättare för alla då sen finns det såklart en gräns för ärlighet. Har man t.ex. nära vänner så finns det inte i min värld att man istället pratar med andra om saker som handlar om dig som den personen upplever som jobbiga eller er relation till varandra. Jag uppskattar ärlighet så otroligt mycket och när det istället kommer runt mig åh ifrån en person det inte ska komma ifrån då sårar det mig extremt mycket. Visst det kanske gör ont att höra sanningen ibland men inte lika ont som när det istället kommer ifrån någon annan och man upptäcker att personen inte är ärlig mot dig. Saker har gjort mig besviken men detta slog faktiskt väldigt hårt är upprörd men mest ledsen och så otroligt besviken. Detta känns inte ett dugg kul. Man förtjänar ärlighet och sanning då kan man också få chansen att förbättra och förklara för hur ska man annars kunna göra det om man inte får höra det. Finns inga ord för hur ledsen jag är faktiskt, så otroligt ledsen. Ärlighet varar längst så är det bara allt annat sårar djupt.




MALIN

Inga kommentarer: