måndag 28 oktober 2013

TILLSAMMANS MOT CANCER - EDVIN BERG

Svårt att inte bli berörd och vilja göra det man kan. Edvin Berg hade en dröm om att få beröra människor med sin sång och musik. Edvin hann tyvärr aldrig förverkliga sin dröm då han våren 2012 fick diagnosen akut lymfatisk leukemi. Den 12 augusti samma år förlorade Edvin kampen mot sin cancer, endast 18 år gammal. Läs mer om Edvin och många andra på Cancerfonden. Laila har tillsammans med hjälp av årets Idoler färdigställt den sången Edvin jobbade på in i det sista då han aldrig hann färdigställa den själv eftersom han gick bort. Laila och Idolerna förverkligade ikväll Edvins dröm om att få beröra andra människor med sin sång och musik i galan Tillsammans mot cancer! Var nog inte ensam om att inte ett öga var torrt här hemma. Historien berörde mig starkt. Men vet du vad, Edvin din dröm gick i uppfyllelse, du berörde mig med din sång och musik vilket jag kommer fortsätta bli då din sång och musik kommer leva kvar i mångas hjärtan på olika sätt. Din låt I will be here spelas på repeat här hemma hos mig ikväll och har redan fått en speciell betydelse för mig. Vilket DU som läser också kan göra för såhär är det att varje gång ni lyssnar på låten på Spotify så går pengarna till cancerfonden, lyssna så mycket ni orkar och kan, sök bara på Edvin Berg. Skulle DU vilja bidra ännu mer kan ni gå in på Itunes och köpa låten där, dem pengarna går också till cancerfonden. TILLSAMMANS kan vi göra skillnad!!!! Gör det enda rätta. Nästa gång kan det vara ditt barn, ditt syskon, din förälder, dina morföräldrar, dina farföräldrar, din vän. Forskningen behöver pengarna. Tillsammans kan vi stoppa cancern! Vila i frid Edvin, mina tankar är hos dina nära, hos alla er som idag kämpar mot cancer men också hos alla er som lämnat. Farmor jag saknar dig varje dag, saknaden gör lika ont idag men den är lättare att leva med. Vet ni vad, idag tror jag Edvin sitter där uppe, spelar och sjunger sin låt för alla våra änglar. Ser utanför mitt fönster regnet som faller men för mig är det alla änglars tårar, tårar av glädje och sorg.... FUCK CANCER!! TILLSAMMANS!!





MALIN

Inga kommentarer: