torsdag 7 november 2013

I MITT LILLA HJÄRTRUM

Det är så himla skönt att kunna krypa in i mitt lilla hjärtrum ibland när jag lyckas som jag tack vare min prat-is hittat. Du kan också hitta ditt! Bara få vara, stänga dörren och vara oåtkomlig för omvärlden, vara en Malin i miniformat i sig själv. Där handlar allt om Malin och vad som är bäst för henne. Kan tänka klart där, se min framtid, veta vem den där tjejen bakom denna stora resan är och vila i det vad som än händer eller kommer över mig. Där kan jag förstå och acceptera det som händer på ett lättare sätt.... Inne där kan jag känna hopp och veta att allt löser sig genom att bara vila i enkelheten och försöka hitta lugnet. Från medvetenhet till att förändra är svårt och tar tid. Precis där är jag idag men jag känner inom mig hur saker börjar hända och förändra sig, hur jag blir starkare i mig själv ju närmare jag kommer förändringarna. Kommer alltid vara den Malin jag är som person MEN vissa saker kommer förändras till det bättre för mig själv, min framtid och för dem nära mig. Hitta den du är för den personen finns där längst inom dig för där är allt så ljust, glatt och underbart. För mitt i allt det tunga och mörka finnas absolut det lätta och ljusa, det kan jag lova och när du hittat det, dig själv och din bas då kommer du inse att du kommer inte behöva eller vara beroende av andra för att må bra eller för att funka. Så har det vart för mig utan att jag ens vart medveten om det men det börjar släppa mer och mer vilket känns så himla skönt. Är inte där själv riktigt än men på sån himla god väg och det känns så jäkla bra att jag kan börja känna och se det själv nu. Där jag är idag har jag tagit mig med hjälp av fyra personer, en av dem är jag själv för utan min styrka, vilja, mottaglighet och beslutsamhet hade det faktiskt aldrig gått. Börjar få kontakt med mig själv och min bas, när den kontakten funnit sig helt då väntar alla mina drömmar och mål på mig där ute. Likaså gör dem det för dig!

Du är inte ensam och kommer aldrig behöva vara....





MALIN

Inga kommentarer: