tisdag 5 november 2013

MAN FÅR UPP ÖGONEN

Jag är så otroligt tacksam för dem fina, glada, goa och underbara personerna jag har runt om mig hela tiden. Att jag vet att vad som och när som kan jag höra av mig eller komma. Det är en sån enorm trygghet för mig mitt i allt. Ibland känns det som ord och gester inte räcker till för att uttrycka min tacksamhet men ni ska veta att jag är så jävla tacksam för allt ni gjort och gör för mig. Tiden har verkligen visat mig. När det väl gäller så vet jag idag vilka som verkligen finns där, vilka jag kan lita på till 100%. Tack fina älskade familj för det, för det är just dem som alltid finns där när andra vänder ryggen. Min familj är speciellt 10 fantastiska personer och jag älskar dem över allt. Det finns ingen som kan eller lyfter mig på det sättet som ni gör, ingen som förstår mig som ni gör, ingen som bryr sig så helhjärtat som ni gör, ingen som får mig att må så bra som ni gör, ingen som får mig skratta och le så som ni gör, ingen som får mig att känna mig så älskad så som ni gör, ingen som får mig att känna mig bra som den jag är som ni. Ni tar fram det bästa hos mig. Oavsett vad så vet jag att ni kommer alltid bry er och finnas där. Så det ska jag värdesätta ännu mer, er ska jag ägna min tid och energi till. Det är ni som är förtjänar den Malin jag är under allt det som sker just nu. Ser och lär mig saker på nya sätt mer och mer nu tack vare denna resan, det är just det positiva med den för ja det finns positiva saker också allt är inte svart. Bloggen får mycket av det svarta men jag ger mig själv och mina nära mest av det ljusa. Under snart ett års tid har jag jobbat extremt mycket med mig själv och kommer fortsätta göra. Det har resulterat i många små framsteg men det är dem som kommer hålla i längden. Under detta snart gångna året har jag blivit medveten om mig och mitt liv på ett helt annat sätt. Återstår är att nu ta allt det medvetna och förvandla till mitt nya mönster som kommer gynna mig och mitt liv i all framtid, vilket kan ta tid och det får det göra. Det kommer få mig att må så mycket bättre och jag kommer kunna vila i och lita på vem jag är i alla lägen, jag kommer ha en stabil och stark bas i mig själv som kommer blir omöjlig för andra och händelser att riva, jag kommer tillbaka mer och mer, starkare och starkare, jag börjar ÄNTLIGEN känna det. Malin kommer komma tillbaka, ny med en touch av den gamla och som jag saknar henne. MEN jag har nyligen börjat kunna acceptera och jag ger henne tid för när hon väl är här vill jag behålla henne livet ut....

Dem små stegen är dem som kommer hålla....... Det är faktiskt tack vare mig själv som gjort och gör det tuffaste jobbet att jag kommit hit jag är idag och kommer komma dit jag vill men jag hade inte orkat eller klarat det utan min familj och tre andra speciella personer. Inte där än men jag kommer dit, var så säker.




MALIN

Inga kommentarer: