söndag 3 november 2013

MINNAS

Att minnas dem som lämnat oss av olika orsaker tycker jag är viktigt och nyttigt. Och nu är ju tiden den man minns, tänder ljus och låter sig vara ledsen lite extra mycket. Var ikväll på en minnesgudstjänst, man lät sig på ett annat sätt minnas och sörja. Alla var vi där med olika ryggsäckar med olika packning som prästen sa (prästen är by the way min bonus mamma, den bästa prästen och bästa bonus mamman). Min främsta anledning till att jag var där var för min väns skull som i början på året förlorade sin fullvuxna bebis i magen 2 veckor innan beräknad födsel. Hennes namn lästes b.la. upp. Mindes henne extra och ville visa mitt stöd. Man förstår inte riktigt, eller inte vill förstå och ett stort obehag över det dem behövt gå igenom sprids i kroppen men det är också rörande och vackert att se hur min vän och hennes sambo växt samman så starkt + deras dotter som den har sen innan. Finaste lilla ängeln. Jag tror på att du har det bra där du är idag, du vakar över de dina och du bor i mångas hjärtan för alltid. Men vi var många som såg fram emot att se dig växa upp och utvecklas här hos oss. Mina ljus brinner för dig idag och i mina tankar är du och din fina familj. Vila i frid.




MALIN

Inga kommentarer: