måndag 11 november 2013

PÅMINNER MIG SJÄLV

När sådana där dumma energislukande tankar kommer så försöker jag påminna mig själv direkt om vad mina intentioner är och vem jag är så kan jag lära mig att vila i det så kommer det alltid tillslut visa sig. Är på god väg att kunna vila i det vilket känns så jäkla skönt. Och när jag lyckas blir allt så självklart och lugnt inom mig. För varje dag som går kommer jag i kontakt med mig själv mer och mer vilket gör mig tryggare och starkare i mig själv. I flera månader var jag på botten men nu kan jag känna hur livet börjar le mot mig igen tack vare MIN styrka och vilja. När livet slog mig ner så rullade jag bara över för att kolla på stjärnorna ett tag nu är det bara den lilla putten som återstår sen är jag på plats till 100 % igen MEN det får lov att ta den tid som behövs för det är alla dem små stegen i denna resan som gjort att det hållit för mig. Hamnar eller är du där på botten och känner att här blir det aldrig ljust igen så kan jag lova dig att har du bara styrkan men framför allt då viljan så kommer saker att bli ljust och bra igen. Var där själv, jag vet att allt känns övermäktigt och grymt tungt men håll ut. Man kanske inte har styrkan i början men man måste då hitta viljan så kommer styrkan sakta men säkert. Så var det för mig. Talar utifrån mina erfarenheter hittills och än lär jag mig. Omge dig med personer som lyfter dig högre, hitta den rätta hjälpen som känns rätt på alla plan, acceptera att det är som det är och behåll din vilja så kommer allt bli bra det lovar jag. Jag är ju här idag!




MALIN

2 kommentarer:

emma sa...

Vad fin du är!

Malin Jonasson sa...

sv. Emma: tack lika fina du!