torsdag 19 december 2013

EN DAG

Hos bonusfamiljen tidigare ikväll: Vi satt och mös med julmusik som ljöd i rummet. Dem flesta julsångerna som spelades kunde inte sluta påminna mig om allt det jobbiga som vart med julen och allt det tunga jag känner inom mig inför denna julen. Tårarna kröp bakom hörnet hela tiden. Men jag är ganska duktig på att ställa upp och hålla mina fasader (det finns några som ser igenom dem). Är inte så förtjust i mina fasader men dem kommer när jag verkligen försöker så mycket att låta det komma och bara få vara eller för att kunna ta mig igenom situationen jag är i. Jobbar mycket på att få bort dem. Sen jag kom hem ikväll har tårarna kommit och gått hela tiden, är så förbannat trött på att vara där jag är och känna det jag gör. Längtar så tills jag är färdig med denna resan för att starta den jag längtar efter. Samtidigt är jag tacksam för jag har lärt och lär mig sånt jag aldrig hade gjort annars, mycket om mig själv. Och jag är och blir starkare i mig själv för varje dag som går, för varje motgång och medgång. Ibland blir det bara övermäktigt som nu men då får man låta sig själv känna det man gör och tänka det man gör. Mycket känslor och tankar inom mig nu. Det kanske inte känns som att det kommer bli bra men det kommer bli bra, kanske inte idag eller imorgon men EN DAG. Behåll hoppet, styrkan och viljan!

Stort tack till er som verkligen bryr sig om mig och finns där för mig. Ingen nämnd ingen glömd men ni vet vilka ni är.




MALIN

Inga kommentarer: