torsdag 19 december 2013

JULEN

En högtid som julen som är oss nära nu är inte alltid så kärleksfull, varm och glädjande som dem flesta vill ha den. För många innebär den familjedrama som urartar sig i bråk och alkoholen brukar vara en orsakande faktor tyvärr. Personligen dricker jag nästan inget om jag gör det och det blir allt mer och mer sällan. Julen kan också innebära en massa andra saker beroende på. Denna högtid är något jag vill ska innebära kärlek, värme, glädje, gemenskap med dem man tycker om och vara med dem man verkligen vill. Tittar jag tillbaka på alla jular så kan jag inte minnas en ända som inneburit det eller att jag sett fram emot eller längtat till den. Den har alltid inneburit ångest, press, oro och tårar för mig. Vill inte gå in mer personligt på det offentligt såhär men det har ju sina jobbiga anledningar till varför jag känt det som jag gjort såklart. Och denna julen skulle väl inte bli ett avbrott med nya mönster. Det kan bli om jag får styrkan att göra det men jag känner mig tyvärr rätt svag i det just nu. Bryta och göra ett nytt mönster. Vänder ut och in på mig själv för att försöka göra alla nöjda och göra det jag vill men det går inte. Vad som egentligen är viktigast är att göra det jag vill. I alla år har jag gjort det andra vill för deras skull, för att få det lugnt och bra på alla plan för då kan jag vara lugn men i längden gör det mig inget gott alls och det fick jag tillbaka i början på detta året kan man säga. Är så fruktansvärt förvirrad just nu och inget är speciellt klart över hur eller vad. Personligen är jag ju i en förändringsprocess vilket är tufft i sig och detta är verkligen en av dem tuffaste utmaningarna hittills. Struntar inte i någons känslor eller tankar men i slutändan handlar det faktiskt om vad jag vill, vad som känns bäst för mig och det jag mår bra av. Ett snedsteg nu kan svida rätt ordentligt känner jag. Usch, detta suger verkligen ur mig all lust och energi. Snälla någon, ta bort detta från mig. Ber om enkelheten. Jag orkar faktiskt inte!




MALIN

Inga kommentarer: