onsdag 29 januari 2014

EN TRÖTT TJEJ

Många delar av mig har än svårt för dagar som går i ett, nu hann jag precis innan det gick över kanten. Och det är balansen som är svår att hitta, att hitta balansen så man slipper stå vid kanten och falla över den så många gånger. Nog om det nu. Ikväll presenterades jag på jobbet för den äldre generationen i samband med en upptacktskväll. God mat och fina möten. Min bonus mor som också är min kollega numera höll i presentationen för min del då jag personligen har svårt för det och mycket folk men jag tog mig igenom det med ett godkänt enligt mig själv. Och min bonus mor fick till en fin, personlig och rolig presentation av mig. Efter gårdagen och denna dag som gått i ett är jag väldigt trött, då menar jag psykiskt trött och hjärntrött. Mycket nytt och mycket som ska smältas och tas in, ett nytt mönster skapas. Tänker dela med mig en djupare del av min resa som jag kallar den för, det vill jag göra för min skull då det förenklar för mig men jag kommer hålla vissa delar i den privat för min skull och sedan ska jag berätta mer om mitt jobb när alla papper är klara och jag får mer tillgång till den biten i mig själv. Tills dess får det vara som det vart. Myser ihop mig i soffan med mina fina änglaljus som jag fick av min fantastiska prat-is, nu lyser hon inte bara upp inom mig utan hemma hos mig också. Så fint. Och njuter av tanken att imorgon väntar en orörd dag som också är en inga-måsten-dag. Nu checkar jag ut, trött men mycket tacksam. Lev i  nuet!





MALIN

Inga kommentarer: