torsdag 9 januari 2014

TA HAND OM MALIN

Med en uppfriskande men blöt promenad hämtade jag min nya plattång sen hem till min familj utan blodsband men som är min familj minst lika mycket som dem med blodsband. Min älskade underbara lillebror Axel gjorde en kopp kaffe till mig när jag kom sedan summerade jag dessa intensiva dagarna med mamman i huset, alltid så klok och behaglig att samtala med. Syster Ebba fick min plattång jag hade innan då hon oftast vill låna den när hon ska platta och jag behöver ju inte två, den är som ny nästan. Det blev hon nog glad för. Hemma igen testade jag min nya och den var minst lika bra så har jag övat på krullfunktionen, lite trixigt men övning ger färdighet och det funkar. Den jag hade innan hade nämligen också en krullfunktion men fick aldrig till det med den så nu är jag glad att jag behärska det med denna nya. Efter ett tag med tången och handbollsmatch på teve fick det bli en ansiktsmask och noppa mina bryn, så jag har tagit hand om mig själv lite och bara tänkt på Malin. Ska äta lite mat nu sen krypa upp i soffan med en film tillsammans med min älskade Ben.




MALIN

Inga kommentarer: