onsdag 26 februari 2014

JAG ÄR MITT HJÄRTA

Tänkte ge er en liten insikt i något jag jobbar med just nu tillsammans med min prat-is. Fått lite uppgifter i dagarna och ikväll fick jag ihop mycket så en del av det delar jag gärna med mig av.


På något sätt så talade denna modell till mig, en modell som min prat-is visade mig (denna modellen har jag ritat själv i paint.) Jag kommer inte ihåg så mycket om vad hon sa kring den men jag tänker att jag vet att den innersta bilden visar att du är ditt hjärta och allt det som bor där. Den mellersta bilden symboliserar den du är rädd att vara och den yttersta bilden symboliserar då den du låtsas vara. Såhär tänker jag kring det:

Om jag är mitt hjärta och allt det som bor där tänker jag att det är allt det goda och unika med mig som person. För just det kan bara jag vara för det finns bara en av mig. Allt det goda som också kommer till mig. Alla mina goda intentioner alla mina händer jag sträcker ut och så mycket mer. Är jag mitt hjärta då?


Om den jag är rädd att vara är allt det som kommit till mig från olika personers upplevelser. Tänker mycket kring situationen kring person 1 och person 2. Person 1 upplevelser via person 2 skapade ju en panik inom mig för den stämde inte alls överens med mig. Är det kanske den jag är rädd att vara?


Den jag låtsas vara skulle kunna vara allt det jag kämpar emot t.ex. när jag säger att allt är bra fast det inte är det att jag sätter upp fasader för att vara den jag hör många tycker jag är, den alltid glada lugna och så starka att då visa sig svag orolig och ledsen är obehagligt för vad blir reaktionerna då?
Vet med mig att jag många gånger inte vill belasta dem nära mig så där kommer fasaderna in men när jag sedan måste släppa dem det är då det blir jobbigt. Så om jag då visat mig både med fasader uppe och nere i denna förändringsprocess så förstår jag om upplevelsen blir förvirrad för dem runt mig. Jag vill inte leva med fasaderna längre jag vill riva dem för all tid i evighet jag vill leva mer öppet. Är det den jag låtsas vara?

Testa du också kanske kommer du fram till något som länge legat i dina funderingsbanor. Det är mycket bra träning och det känns att man tagit i saker iallafall jag känner det så nu ska jag lägga bort och bara vara.



MALIN

Inga kommentarer: