torsdag 27 februari 2014

NÄR DET FYSISKA KRÅNGLAR

Då var också kvällen förbi och den har innehållit betydligt mycket mindre smärtor men det gör fortfarande ont när jag rör/aktiverar mig och fortfarande när jag gör nummer 1 men ytterst lite jämfört med tidigare.

När jag blir fysiskt sjuk så känner jag av min depression betydligt mycket mer vilket såklart inte är lätt. Mycket känns meningslöst och man frågar sig mycket varför. Det gick bara upp för mig förut att här är jag en tjej på snart 26 år som gått igenom så otroligt mycket många inte hinner gå igenom på ett helt liv kämpar mig igenom min depression äter min medicin går till min prat-is allt i hopp om att jag en dag ska bli frisk men vissa dagar känns det så långt borta det känns också ibland omöjligt att komma dit. Ska jag verkligen komma dit? Och hur ska jag då kunna hantera lugnet och välbefinnandet? Jag kan inte det nu jag kan kaos oro och kris för det är så jag växt upp det är så jag minns och det jag kan se när jag tittar tillbaka. Trots allt så har jag lyckats rätt så bra ändå med att ordna till ett ordentligt och tryggt hem en trygg och stabil krets med fina människor som vill finnas i mitt liv ett fantastiskt jobb med underbara och förstående kollegor likaså min chef. Så ibland blir jag väldigt arg och frustrerad att allt det tunga får ta sån stor plats när jag har så mycket positivt och fint i mitt liv också men det är p.g.a alla dem cirklar som inte är slutna som gör att fokus hamnar där men jag jobbar mycket intensivt just nu med att sluta alla dessa cirklar och för min del handlar det om några relationer i mitt liv som ligger och skaver. Känner mig inte mycket för världen just nu.




MALIN

Inga kommentarer: