söndag 2 mars 2014

FÖRSÖKER

Tror jag gjort allt jag kunnat för att skjuta upp att behöva gå och lägga mig men nu börjar det dra ihop sig. Har skräck för natten inatt, att den ska bli den samma som natten innan. Ska ta med mig alla mina trygghets saker direkt in i sovrummet inatt för att förebygga. Några av dem är musiken och mina ihop rullade filtar som fungerar som istället för en person. Jag bävar. Det gör så ont både fysiskt och psykiskt just nu det är en fruktansvärd kombo att det smärtar både fysiskt och psykiskt. Hjärtat rusar ångesten trycker och tårarna rinner men jag ska klara detta jag måste för min framtids skull.......




MALIN

3 kommentarer:

MissManic sa...

Jag har också skräck för natten, det började när klockan börjar närma tig medicindags och jag känner att jag inte vill.
Jag är så himla rädd att det ska hända Jonas något när jag sover eller att jag ska somna och aldrig vakna mer..

MissManic sa...

Skräck för natten har jag också och det ofta.. Jag är så rädd att inte vakna mer.. Jag är rädd för att lämna Jonas, jag är inte redo att dö.. Jag hade ett ex som dog i sömnen, efter det har mina tankar spårat ur

Malin Jonasson sa...

MissManic: Kram till dig. Ja den skräcken är inte kul. Min skräck med natten är mest dem känslor tankar och upplevelser som kommer och just om natten är det nästintill omöjligt att tänka klart så allt förstoras och dramatiseras enormt det är min skräck med nätterna.