tisdag 11 mars 2014

HOPPAS

Mitt besök hos läkaren tidigare idag gick faktiskt bra. Kände enorm ångest inför att det var en läkare jag endast träffat en gång tidigare angående något helt annat, fick bli så denna gången då det var akut och min ordinarie läkare inte var inne på hela denna veckan. I vanliga fall tycker jag det är jobbigt att vara hos läkaren angående min medicin och så det blir så tydligt då och man lämnar ju ut sig på ett sätt som man kanske inte annars hade gjort, jobbigt är det iallafall. Ett läkarintyg fick jag för att styrka min situation och medicinering för ett beslut om att få fortsatt stöd hos prat-is då jag är utskriven från AF och nu arbetar (heter personligt anställningsstöd om jag minns rätt) då behövs ett intyg för ansökan om det. Sedan diskuterade vi min medicin och han beslutade att höja den då jag under en tid upplevt mindre effekt och hamnar i djupare dippar. From imorgon höjs den i 1,5 månad framöver. Märker jag effekt fortsätter jag med den dosen ger det ingen effekt så kommer dem överlägga att byta medicin. Så mitt hopp är att detta funkar då det är lite lurigare att byta medicin än att höja en man ätit en längre tid. Det enda jag vill är att få må bra igen och bli frisk, krävs det medicin och prat-is i en fortsatt längre tid framöver så får det vara så bara det blir bra det är mitt mål och min förhoppning. Men jag känner att jag är i trygga händer både med min läkare och min prat-is. Och jag kämpar på varje dag med viljan att komma uppåt och framåt. Nu tar jag mitt tunga och trötta jag för att krypa ner med en skön natts sömn framför mig för att sedan vakna imorgon och ha en heldag med en mycket saknad vän.




MALIN

Inga kommentarer: