tisdag 4 mars 2014

HOS PRAT-IS

En tung dag idag men det som lyfte mig upp ur sängen idag var att prat-is i stan väntade och en eftermiddag/kväll med min älskade lillasyster ligger framför mig. Vi har nyss avslutat vår session här så nu är jag kvar här efteråt vilket jag brukar få vara och det är guld värt så idag tog jag med mig dator för att samla mina tankar och känslor precis efter vårt samtal. Hon tog upp idag att en ordentlig omgång med terapi skulle vara bra för mig och min framtid då jag fortfarande dippar så djupt emellanåt längesen innan helgen nu men att det ändå händer. Kändes läskigt att höra det, tanken på nya möten en ny människa att börja samtala om igen men på ett djupare plan känns jobbigt, det är det läskigaste med just djupet för där finns det jag gärna inte lyfter på locket för. Så att börja med någon där som går med mig ner där och håller mig i handen genom det. Tanken är för läskig just nu. MEN att jag vill skapa ett bättre mående och en bättre framtid för mig är det ingen tvekan om men det är inte så lätt som det kanske kan låta. -Jag tuggar äpplet stressat i munnen medan kaffet får skölja ner och värma medan tankarna och känslorna far runt i min kropp i mitt huvud. Och musiken i öronen stänger hela världen ute. Här och nu jag lyckas med det jag kan. Här och nu. Ska fortsätta dokumentera mina tankar känslor nu i ett stängt forum för mig själv så får vi se om något av det hamnar här sedan. Innan jag avslutar inlägget vill jag skänka några rader till min fina vän som är på väg alldeles själv på en retreat i några dagar. Att du ska ro om dig själv ta hand om dig och bara ladda med energi styrka och ork. Kommer bli så bra. Älskar dig.




MALIN

Inga kommentarer: