lördag 1 mars 2014

MÖRKA TANKAR

I sängen låg jag för att somna in efter en dag jag längtat ska passera. MEN som en rak höger från ingenstans kom det. Ångesten paniken smärtan stressen hopplösheten tårarna oron har jag kämpat med nu i några timmar...... Hur mycket mer ska jag orkar? Hur länge ska jag orka? Jag orkar inte mer jag vill inte mer. Inte en dag till med all denna ångesten paniken smärtan stressen hopplösheten tårarna oron (ja you name it) inom mig jag vill ta mig igenom, JAG ORKAR INTE MER. Är trött på att kämpa nu är trött på att behöva må så otroligt dåligt. Inuti mig är jag så otroligt splittrad. Det känns som att jag glömt bort hur det känns att vara lycklig och glad. Det dippar ordentligt känns det som för mycket av det som gör så ont har kommit ikapp mig och upp samtidigt....... Ville bara somna och sova igenom natten men nu är allt upprivet inom mig så det är väl att drömma om. Smärtorna i magen blev inte bättre av detta panikångestanfallet och gråtanfallet direkt. Ge mig styrka att fixa denna natt! Musiken brukar lugna mig efter ett tag så den spelas på min iPad här bredvid mig i sängen så brukar jag också få rulla ihop filtar som jag sedan kramar ihop mig med som någon slags tröst istället för en person. Att leva ensam är en nackdel när sådana här saker kommer man önskar inget hellre än någon näras röst hand eller famn......

Det här ÄR verklighet och vardag för så många mer än du/ni tror i olika faser.





MALIN

3 kommentarer:

Mitt kristna liv sa...

Känner igen mig, det är så sant - jag gråter hela tiden, men kan inte gråta så tårarna rinner, jag har bara en gråt som sitter fast i bröstet.
Ytterst sällan kan jag gråta på riktigt och då brukar den värsta ångesten lägga sig
Jag vill kunna gråta - men att visa känslor är förbjudet och har alltid varit, så har jag lärt mig i alla fall

MissManic sa...

Oj, den förra kommentaren var från mig

Malin Jonasson sa...

Mitt kristna liv: Jag önskar att du får med tiden lättare att gråta. När man väl kommit igenom och ut är det ju en sådan lättnad. Känslor är till för att visas oavsett vad!! Du har rätt att uttrycka och känna. Kram.