onsdag 19 mars 2014

ORDNINGSAM

Så länge jag kan minnas har jag varit ordningsam och mått som bäst med ordning kring mig, inget konstigt alls. MEN det senaste året har det blivit mycket mer extremt på det sättet att det hela tiden ligger där som tvångstankar. Mer extremt är det när jag är hemma mindre hos andra. Varför då detta? Jo det sken upp för mig i dagarna när min bonus mamma och jag pratade då hon funderat på detta tänkte hon att kanske är det så för att ordningen inom mig inte funnits/finns. Att det inom mig rår sån oro och oordning så därför försöker jag skapa så mycket ro och ordning jag kan runt omkring mig. Jag skapar min borg med ro och ordning. På något sätt fick jag svar på varför mitt ordningsamma jag börjat bli något som stör mig och får mig att uppleva det mycket jobbigt ibland. Medan andra försöker öva sig på att ha med ordning övar jag mig på att ha mer oordning i form av att kanske kunna låta disken stå lite längre inte justera soffan så ofta låta tröjan ligga där på golvet och så vidare............. Saker kommer upp och klarnar, det går från klarhet till klarhet. Att finna svar du sökt i så många år, tacksamheten är obeskrivlig.




MALIN

Inga kommentarer: