söndag 9 mars 2014

TA HAND OM DIG SJÄLV

Tar du hand om dig själv? Ger du dig själv en stund av din tid? Något jag blev introducerad för i början på förra året. Jobbar ju otroligt mycket med mig själv sedan just början på förra året då jag gick in i min depression och något vi började med ganska snart var att fokusera på mig. Min reaktion var att vadå jag är ju inte viktig alla andra går före MEN så ska det ju inte vara men det är så det har vart för mig så länge jag kan minnas av sina olika anledningar. Jag kan kaos och ta hand om andra jag kan inte lugn och ta hand om mig själv MEN jag är på god väg. Och idag lyckades jag vara här och nu + att ta hand om mig själv. Först en underbar powerwalk runt ön sedan väntade sinnesro. Just här just nu just ikväll mår jag bra och känner mig glad ända inifrån och ut. Förmodligen en känsla som uppstår när man ägnar tid åt att ro om sig själv med vad det nu kan vara vilket jag blir bättre och bättre på. Må denna känslan bli en mer återkommande som en belöning i allt jobb jag gör inom mig. Alla förtjänar att må bra i sig själva. Tack till er som helhjärtat finns där för mig i allt. Ni är oersättliga.








MALIN

Inga kommentarer: