torsdag 27 mars 2014

VILJAN ATT VÅGA FÖRÄNDRA

Något jag frågat mig själv mycket det senaste är just frågan, vem är jag? När den frågan väcktes mer och mer inom mig gjorde min prat-is lite uppgifter till mig. För att förenkla det delar jag upp det så har ni möjligheten att själva göra denna uppgift om ni som jag frågat mycket, vem är jag?

1. Skriv ner fem personer som du beundrar och/eller inspireras av. Lägg sedan in deras kvalitéer/karaktärsdrag i en lista nedanför var för sig. Nedan kan ni se hur min ser ut så förstår ni mer hur jag menar med det jag skrev ovan. Namnen på mina fem personer har jag valt att hålla för mig själv.


2. Lägg steg 1 åt sidan nu.

3. Utifrån listan nedan ska du välja (så många du vill) från varje spalt vilka egenskaper karaktärsdrag och kvalitéer du tycker att du själv har.


4. Du väljer sedan två personer du ger samma lista till som ska välja dem egenskaper karaktärsdrag och kvalitéer dem tycker du har. Välj gärna två personer som känner dig på olika sätt. Mitt val blev en i familjen och en när vän.

5. Lägg upp din lista och dina två personers listor bredvid varandra. Ett tomt blad och en penna sedan går du igenom listorna, om det finns minst två ord som är samma så skriver du ner det även om du inte har det på din lista. När du sedan gjort det så är du klar med uppgiften. Du kan ta den sammanställda listan och göra något fint med den. Min skrev jag ut ramade in och hängde upp tillsammans med två foton på mig själv, en ego-vägg som jag kallar det för.



Du behöver inte längre tveka på vem du faktiskt är för du är alla dina fantastiska egenskaper karaktärsdrag och kvalitéer, kolla bara på din lista. Vad man tycker själv och hur andra uppfattar en kan vara så olika så denna uppgiften kan vara otroligt nyttig för många. Mina min familjemedlems och min väns val var mycket lika så det var otroligt häftigt faktiskt vilket min prat-is också tyckte att det var. Så min uppfattning och deras var mer eller mindre densamma och det var faktiskt en skön känsla att få det svart på vitt. Mycket nyttigt!



MALIN

Inga kommentarer: