lördag 29 mars 2014

VILJAN ATT VÅGA FÖRÄNDRA

Kan inte låta bli att tänka lite tillbaka i tiden idag. Vid den här tiden för ett år sedan mådde jag som sämst i min depression. Vred och vände för att slippa gå ut igenom dörren ångesten blev stor då min sociala fobi var extrem, jag kunde inte hantera den alls. Att gå till affären och handla var det värsta. Hemma var min borg och min trygghet så därför höll jag mig mest hemma. För inte så längesedan pratade jag om denna tiden med en nära hon sa då att jag syntes inte till på flera månader och jag blev chockad, jag tänkte i nuet kändes det som veckor och minns att då kändes det inte heller som jag höll mig inne i månader men så var det. För mig är det en tuff påminnelse om hur dåligt jag faktiskt mådde men också en stärkande påminnelse för jag lyckades ta mig ur det jag lyckades ta mig igenom och ur den mörkaste tiden i mitt liv hittills och det stärker mig idag. DÅ ville jag inte leva en sekund till med allt det onda som pågick inom mig IDAG vill jag leva jag vill förändra jag vill kämpa bort allt det onda och ta vara mer på nuet också skapa den framtid jag drömmer om och längtar efter, bara det är en vinst. Jag KAN och jag VILL. Och kan jag så kan DU.




MALIN

Inga kommentarer: