onsdag 2 april 2014

VILJAN ATT VÅGA FÖRÄNDRA

          Funderar. När jag blir så fysiskt dålig att jag tvingas ligga hemma att få spendera flera dagar hemma med vila så har man tid till att just fundera. Och jag i min person har en tendens att fundera alldeles för mycket ibland. Mitt psykiska blir för det mesta negativt påverkat när jag jag blir dålig fysiskt det gör liksom helt plötsligt ont både inuti och utanpå då blir det för mycket. MEN denna gången verkar jag lyckats hålla det i hyfsad balans vilket är ett gott tecken för mig ett tecken på att jag blivit starkare inuti. Första gången på ett helt år som jag har kunnat vara sjuk utan att hela världen vänds upp och ner. Det enda skulle vara att jag funderat mycket på det gånga året men jag tror det är en slags bearbetningsmekanism också. Finns saker från förra året som än sitter kvar men med tiden så bleknar dem tillslut är dem borta och ett minne blott. Jag tror att bara man väcker den där lilla tigern inom sig håller det som gör en stark nära sig och ser framåt så kommer allt fixa sig. Faktiskt. Vad som än sker så kommer allt fixa sig. Allt visar sig!




MALIN

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag blir likadan, mår jag dåligt psykiskt så sätter det sig fysiskt och tvärtom, jättejobbigt.
Skönt att det går lite bättre iallafall, kram! :)

Malin Jonasson sa...

Ja det är inget kul alls, nog som det är tycker man. Kram till dig Emma.