söndag 20 april 2014

VILJAN ATT VÅGA FÖRÄNDRA

Det har vart lite lättare idag. Men jag känner mig fortfarande för tung och ledsen för att göra något med denna vackra soliga och varma dag. Soffan och filten har fått vara min räddning idag. Ångesten trycker väldigt mycket och tårarna är inte långt borta. Försöker att aktivera mig med det jag kan så jag inte blir kidnappad av alla mina tankar, det är då det blir väldigt jobbigt. Jag försöker också hålla tankarna på det som komma skall det gör mig förväntansfull och glad men också väldigt pirrig. Önskar och längtar till dagen jag inte är i behov av all hjälp längre. Min prat-is kommer jag ha kontakt med livet ut så hon försvinner inte och det vill jag ju inte heller men jag längtar mer till dagen jag kan sluta med min medicin. Dagen då jag känner mig 100% stabil dagen då jag kan stå kvar och inte rasa själv även om saker runt mig gör det och kommer alltid att göra för så är livet precis som en bergochdalbana. Nu tar jag mitt nyduschade jag och min kopp kaffe med mig ut på utsidan för lite energipåfyllning av solen. Kram.




MALIN

Inga kommentarer: