onsdag 7 maj 2014

LIVET

Har hunnit med en hel del idag på min lediga dag vilket känns skönt nu sitter jag med händerna fulla av kalasplanering. Äntligen har jag bestämt mina desserter till min dessertbuffé så nu är allt bestämt nu ska det bara inhandlas och göras, phuuuu! Några av desserterna ska jag börja med i dagarna då man kan frysa in dem och ta fram samma dag, smidigt! Helst hade jag velat kunna göra allt innan men tårtorna kan man inte det med fast man borde ju kunna göra bottnarna och frysa sedan bara ta fram. Eller? Slog mig nu i skrivandets stund. Hade min farmor levt idag hade jag ringt henne om råd, hon var grym på att baka och laga mat. Känns kul att jag förmodligen ärvt hennes bakkunskaper och intresse för det då ingen annan i min familj är speciellt kunnig inom det området. Saknar min lilla farmor väldigt mycket, hon skulle vart här! Men nu får du finnas med mig när allt detta ska bakas så det blir bra och fint, älskade farmor.






MALIN

Inga kommentarer: