torsdag 10 juli 2014

VILJAN ATT VÅGA FÖRÄNDRA

Med min kaffekopp i soffan kom det till mig, för ett år sedan vid denna tiden var en sån enkel sak som att ta sig till badet inte så enkel. Inte något som innebar att ta sig utanför väggarna hemma överhuvudtaget. Det var mycket ångest och panikattacker. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna hitta en väg ut, att allt skulle kunna bli bra förstod jag inte. Inte heller att jag någon gång skulle kunna få känna lycka glädje och livslust igen. Jag var mycket ledsen orolig nedstämd och olycklig, varje dag innebar tårar ångest och tankar om att inte orka leva en enda dag till. Varje dag var en evig kamp! MEN just för att jag valde att kämpa och inte ge upp så kom jag dit där jag är idag. Det tog tid men det får ta den tid som behövs, tiden är viktig och det är viktigt att den får sin tid. Idag är jag sällan ledsen orolig eller nedstämd, idag är jag den glada stabila och lyckliga Malin som jag oftast alltid vart. Också enormt tacksam för att jag fick tålamodet orken viljan och styrkan att ta mig igenom allt det här men nästan mer tacksam för all hjälp jag fått/får av min prat-is och all stöttning av mina nära. Livslusten kom tillbaka! OCH jag är på väg att nå mitt mål och min största dröm här i livet. Finns inget som går uppemot att få uppleva den känslan. Så våga hoppas och tro att en dag kommer allt bli bra bara du tror på det. Omge dig med det som ger dig styrka det som gör dig glad och det som lyfter dig. DU har ödet i din hand, DU avgör. Jag tror på DIG!

För ett år sedan var dem tomma, idag ser jag lycka glädje och livslust i dem, i mina ögon!




MALIN

Inga kommentarer: